20 بهمن 1397 - 14:13
با رشد ۱۸۸ درصدی در ۱۱ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ :

حجم تجارت ایران و آمریکا از ۵۰۰ میلیون دلار عبور کرد

مبادلات تجاری ایران و آمریکا در ۱۱ ماهه سال ۲۰۱۸ با رشد حدود ۳ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۵۰۰ میلیون دلار گذشت.
کد خبر : ۹۶۹۱۳
ایران و امریکا

به گزارش ایبِنا، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی اداره آمار آمریکا نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۱۱ماهه سال ۲۰۱۸ رشد ۱۸۸ درصدی داشته است.


بر اساس این آمار، مبادلات تجاری دو کشور که در ماه‌های ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱۷۴.۶ میلیون دلار بوده در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ با رشد حدود ۳ برابری به ۵۰۳.۱ میلیون دلار افزایش یافته است.


بر اساس این گزارش صادرات آمریکا به ایران در ۱۱ ماهه ۲۰۱۸ با رشد ۲۶۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده و به ۴۳۵.۳ میلیون دلار رسیده است. آمریکا در ماه‌های ژانویه تا نوامبر سال قبل از آن ۱۱۹.۹ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.


واردات آمریکا از ایران در ماه‌های ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۸ رشد ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن داشته و به ۶۷.۸ میلیون دلار رسیده است. واردات آمریکا از ایران در ۱۱ ماهه سال ۲۰۱۷، ۵۴.۷ میلیون دلار گزارش شده بود.


بر اساس این گزارش در ماه نوامبر ۲۰۱۸ آمریکا ۲۵.۹ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۰.۳ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده است. در نوامبر سال ۲۰۱۷ صادرات آمریکا به ایران ۱۱.۸ میلیون دلار و واردات از ایران ۴.۸ میلیون دلار گزارش شده بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر