05 فروردين 1398 - 12:33

کاهش ۵۰ درصدی هزینه های حمل کالا با تکمیل کریدور شمال به جنوب

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: انتقال کالا از طریق کریدور شمال به جنوب موجب کاهش ۵۰ درصدی هزینه ها می شود که این مسائل برای تجار بسیار حائز اهمیت است.
کد خبر : ۹۸۴۷۲
صادرات کالا

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اهمیت توسعه کریدور شمال به جنوب، اظهار داشت: قطعا تکمیل کریدور شمال به جنوب نقش به سزایی در بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش درآمدزایی کشور خواهد داشت.


نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از بخش های مهم کریدور شمال به جنوب، تکمیل پروژه راه آهن قزوین-رشت-انزلی است، این پروژه به طول ۲۰۵ کیلومتر در دوره ششم مجلس شورای اسلامی مصوب شد که متأسفانه این پروژه از آن دوره تاکنون به طول انجامیده است.


وی ادامه داد: البته اخیر راه آهن قزوین به رشت با حضور رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت که قطعا این پروژه نیز می تواند به سکویی برای توسعه اقتصادی کشور و استان گیلان تبدیل شود.


ادامه پروژه راه آهن قزوین-رشت-انزلی، یعنی راه آهن رشت به انزلی با ۴۲ کیلومتر طول دارای سه قطعه است که هم اکنون پیمانکار دو قطعه آن انتخاب شده و پیمانکار قطعه سوم در آینده ای نزدیک معرفی خواهد شد


خسته بند  گفت: ادامه پروژه راه آهن قزوین-رشت-انزلی، یعنی راه آهن رشت به انزلی با ۴۲ کیلومتر طول دارای سه قطعه است که هم اکنون پیمانکار دو قطعه آن انتخاب شده و پیمانکار قطعه سوم در آینده ای نزدیک معرفی خواهد شد.


این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: البته راه آهن قزوین- رشت- انزلی زمانی توجیه اقتصادی خواهد شد که پروژه کاملا تکمیل شده و راه آهن به بندر انزلی برسد.


کاهش ۱۰ هزار کیلومتری مسافت با تکمیل کریدور شمال به جنوب


وی با بیان اینکه تکمیل کریدور شمال به جنوب موجب کاهش ۱۰ هزار کیلومتری مسافت می شود، گفت: این کریدور در قیاس با مبادی دیگر مانند تنگه بسفر، مسیر را حدود ۱۰ هزار کیلومتر کوتاه تر خواهد کرد، همچنین انتقال کالا از طریق کریدور شمال به جنوب موجب می شود که کالا ۲۳ روز زودتر به مقصد برسد.


کاهش ۵۰ درصدی هزینه های حمل کالا با تکمیل کریدور شمال به جنوب


خسته بند تصریح کرد: از طرف دیگر انتقال کالا از طریق کریدور شمال به جنوب موجب کاهش ۵۰ درصدی هزینه ها می شود که این مسائل برای تجار بسیار حائز اهمیت است.


عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: از طرف دیگر دولت باید نسبت به اجرای راه آهن رشت- آستارا اقدام کند تا زمینه برای تکمیل کریدور شمال به جنوب فراهم شود. 


برچسب ها: مجلس کالا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر