17 فروردين 1398 - 15:45

ادامه صعود بهاری بورس

شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با رشد بیش از ۱۲۰۰ واحدی به ۱۸۶ هزار و ۵۳۵ واحد رسید.
کد خبر : ۹۸۶۴۶
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد دسته جمعی مواجه شدند.


رشد شاخص‌ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری همه شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۱۲۵۴ واحد رشد معادل ۰.۶۸ درصد به ۱۸۶ هزار ۵۳۵ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۳۶۱ واحد افزایش معادل ۰.۶۸ درصد به ۵۳ هزار ۷۹۴ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۶۶۱ واحد رشد معادل ۱.۸۷ درصد به ۳۶ هزار و ۲۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۴۶۱ واحد افزایش، معادل ۱.۸۷ درصد به ۲۵ هزار و ۱۴۸ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۵۹۳ واحد صعود، معادل ۰.۷۷  درصد به ۲۰۹ هزار و ۷۲۲ واحد، شاخص بازار اول با ۹۴۲ واحد افزایش معادل ۰.۶۸ درصد به ۱۳۸ هزار ۸۳۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۴۱۲ واحد رشد معادل ۰.۶۷ درصد، به ۳۶۴ هزار و ۷۶۸ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۵ نماد «اخابر با ۴۳۴ واحد، شپنا با ۱۱۰ واحد، همراه با ۹۹ واحد، کچاد با ۸۱ واحد وشتران با ۷۴ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می‌افزاید، امروز شاخص های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «رادیویی با ۶۶ واحد صعود معادل ۴.۶۵ درصد به یک هزار و ۵۰۲ واحد، محصولات چوبی با ۷۵۷۶ واحد افزایش معادل ۴.۴۵ درصد به ۱۷۷ هزار و ۶۶۸ واحد، وسایل ارتباطی با ۱۴۸ واحد رشد معادل ۴.۱۴ درصد به ۳ هزار و ۷۳۳ واحد، زراعت با ۷۲۲ واحد افزایش معادل ۴.۰۷ درصد به ۱۸ هزار و ۴۷۵ واحد، قند و شکر با ۸۶۶ واحد رشد، معادل ۳.۵۰ درصد به ۲۵ هزار و ۶۳۴ واحد، سایر معادن با ۹۶۴ واحد افزایش معادل ۳.۴۲ درصد به ۲۹ هزار و ۱۹۵ واحد، محصولات فلزی با ۱۱۱۹ واحد رشد معادل ۳.۲۶ درصد به ۳۵ هزار و ۴۷۳ واحد» رسید.


بیشترین افزایش و کاهش قیمت‌ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «سقاین، خلنت، خوساز، اخابر، دجابر، قشهد و سهرمز» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «ملت، ثامان، سبجنو، کترام، لخزر، بفجر و غبشهر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۲۰۷ هزار و ۷۹۰ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۱۵۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۶ هزار و ۲۲۷ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۷۱۳ هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر