22 فروردين 1398 - 11:17
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس :

قیمت ارز با مدیریت و کنترل بانک مرکزی کاهش می یابد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، بر تسریع در راه اندازی بازار متشکل ارزی تاکید کرد و گفت: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز و کنترل قیمت آن طی روزهای آتی برنامه دارد که با این اقدامات قیمت ارز کاهش می یابد.
کد خبر : ۹۸۸۲۸
ارز

به گزارش ایبِنا، علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر، اظهار داشت: رییس کل بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز و کنترل قیمت آن طی روزهای آتی برنامه دارد که با این اقدامات قیمت ارز کاهش می یابد.


نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس، افزود: قیمت ارز طی چند روز گذشته رشد زیادی داشته است، بنابراین دولت و بانک مرکزی باید در اسرع وقت مشکلات را مدیریت کنند.


وی با بیان اینکه قیمت ارز و مدیریت بازار آن برای تولید و تولیدکننده مهم است، ادامه داد: مسائلی که  سبب افزایش قیمت ارز شده باید علت یابی شود که مهمترین عاملی که برای این افزایش می توان برشمرد، ایجاد فضای روانی کاذب است که امیدواریم با تصمیمات و تدابیر صحیحی که توسط بانک مرکزی اتخاذ می شود این موضوع مدیریت شود.


کریمی با اشاره به اینکه از سال گذشته کمیسیون اقتصادی و صاحبنظران اقتصادی در سراسر کشور بر تسریع راه اندازی و فعال کردن بازار متشکل ارزی تاکید کردند، اظهار داشت: این بازار محلی برای عرضه و تقاضای ارز است و کسانی که در قالب صادرات ارزی را به دست آورده اند، می توانند در این بازار ارز خود را معامله کنند که شرایط و جزییات نحوه عمل صادرکنندگان و سایر عرضه کنندگان ارز در این بازار و خرید و تقاضای ارز، در بخشنامه و مقرراتی که بانک مرکزی در این باره تعیین کرده مشخص می شود.


عرضه ارز  صادرکنندگان در یک فضای رقابتی با تشکیل بازار متشکل ارزی


وی در ادامه  افزود: امیدواریم تشکیل بازار متشکل ارزی و ایجاد یک سازوکار مناسب سبب شود که صادرکنندگان و سایر دارندگان ارز بتوانند ارز خود را در یک فضای رقابتی، کنترل شده و مناسب عرضه و نیازهای ارزی خود را رفع کنند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه بازار ارز طی یک سال گذشته به دلیل تحریم های خارجیِ اعمال شده و اتفاقات و مسائلی که در داخل کشور رخ می دهد، ملتهب و پر نوسان شده است، تصریح کرد: آنچه که بازار ارز را ملتهب کرده افزایش تقاضا برای ارز به ویژه عوامل روانی کاذب است، اما شواهد و قرائنی برای افزایش قیمت ارز در میان مدت وجود ندارد.


برچسب ها: بانک مرکزی ارز
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر