08 مرداد 1401 - 16:59
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

حباب سکه کمتر شد/ چرا تقاضا در بازار طلا کاهشی شد؟

حباب سکه کمتر شد  چرا تقاضا در بازار طلا کاهشی شد؟
در معاملات امروز، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۴ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان تعیین شد.
کد خبر : ۱۴۰۱۹۴

محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه در گفتگو با ایبِنا در خصوص روند بازار در اولین روز هفته اظهار داشت: در حالی که تا هفته گذشته قیمت جهانی طلا سیر نزولی پیدا کرده بود، از روز پنج شنبه قیمت جهانی طلا با افزایش همراه شد و حدود ۳۹ دلار قیمت هر اونس طلا، گران‌تر شد و امروز هر اونس طلا به رقم ۱۷۶۷ دلار رسیده است. وی افزود: قیمت هر اونس نقره نیز با یک دلار و ۲۰ سنت افزایش به رقم ۲۰ دلار و ۴۵ سنت رسید.



کشتی آرای با اشاره به نوسانات محدود قیمت ارز و افزایش نسبی قیمت جهانی طلا اظهار داشت: در بازار به مناسبت ورود به ماه محرم، شاهد کاهش تقاضا هستیم.



کشتی آرای در ادامه گفت: بر این اساس در معاملات امروز (شنبه ۸ مردادماه ۱۴۰۱) بازار طلا و سکه تهران، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۴ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان تعیین شد.



وی افزود: نیم سکه به رقم ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز به ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دادوستد شد.



همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز به ۵ میلیون و ۹۷۵ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار در معاملات امروز به یک میلیون و ۳۷۹ هزار تومان رسید. بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار نیز یک میلیون و ۵۳۲ هزار تومان تعیین شد. هر گرم طلای ۲۱ عیار، یک میلیون و ۶۰۹ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۲ عیار نیز یک میلیون و ۶۸۵ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز به یک میلیون و ۸۳۸ هزار تومان رسید.



وی در پایان با اشاره با کاهش حباب سکه به دلیل افت تقاضا افزود: در معاملات اولین روز هفته، حباب سکه امامی به رقم یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر