24 مرداد 1401 - 13:50
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

سیر نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه متاثر از کاهش نرخ دلار

سیر نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه متاثر از کاهش نرخ دلار
ظهر امروز، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۳ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان تعیین شده است.
کد خبر : ۱۴۰۵۱۲

محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه در گفتگو با ایبِنا با اشاره به دو روز تعطیلی بازار‌های جهانی اظهار داشت: امروز شروع کار بازار جهانی طلا بود. قیمت هر اونس طلا در اوایل صبح با ۱۰ دلار کاهش همراه بود، ولی در ادامه با ۱۹ دلار کاهش به قیمت ۱۷۸۶ دلار رسیده است. قیمت هر اونس نقره نیز ۲۰ دلار و ۷۳ سنت است.

وی افزود: با توجه به کاهش قیمت ارز از روز گذشته، امروز نیز شاهد افت قیمت‌ها در بازار ارز هستیم؛ و در نتیجه از ابتدای صبح سیر نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بازهم شروع شد.


کشتی آرای در ادامه در خصوص قیمت‌های امروز اظهار داشت: در بازار امروز (دوشنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۱) هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۳ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان تعیین شد که نسبت به روز کاری قبل، بازهم ارزان‌تر شده است.


وی افزود: نیم سکه به رقم ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز به ۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز با کاهش قیمت به ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دادوستد شده است.


همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز به ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار به عنوان مبنای معاملات طلا، به یک میلیون و ۳۰۵ هزار تومان رسید.

بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار نیز یک میلیون و ۴۶۰ هزار تومان تعیین شد. هر گرم طلای ۲۱ عیار، یک میلیون و ۵۳۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۲ عیار نیز یک میلیون و ۶۰۵ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز به یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید.  


وی افزود: با توجه به کاهش قیمت ارز و کاهش تقاضا، شاهد تداوم افت حباب سکه در بازار هستیم. بر این اساس حباب هر سکه امامی امروز به یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان کاهش یافته است.

برچسب ها: قیمت سکه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها