28 شهريور 1401 - 08:55

پاداش‌های قابل توجه بانکداران انگلستان طی ۱۲ سال اخیر

با توجه به اینکه صدراعظم در نظر دارد سقف پاداش برای بانکداران را حذف کند، برخی از بزرگ ترین پرداخت های دهه های اخیر در انگلستان را بررسی می کنیم.
کد خبر : ۱۴۱۴۶۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از گاردین، با توجه به اینکه صدراعظم در نظر دارد سقف پاداش برای بانکداران را حذف کند، این بخش می‌تواند بازپرداخت بزرگی برای بخش مالی باشد. همانطور که صدراعظم، کواسی کوارتنگ، در نظر دارد سقف پاداش بانکداران را حذف کند، ما به برخی از بزرگ‌ترین پرداخت‌های دهه‌های اخیر نگاه می‌کنیم.

 در سال ۲۰۰۶، فرد گودوین از رویال بانک اسکاتلند ۴ میلیون پوند حقوق دریافت کرد.
 ماه‌ها قبل از اینکه رویال بانک اسکاتلند با کمک مالی ۴۵ میلیارد پوندی مالیات دهندگان در سال ۲۰۰۸ نجات یابد، این بانک اعلام کرد که در سال ۲۰۰۶ به مدیر اجرایی خود گودوین ۴ میلیون پوند پرداخت کرده است.

 این رقم نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشت و شامل ۱.۲ میلیون پوند حقوق و ۳.۸ میلیون پوند پاداش بود. پس از اینکه مشخص شد که مبلغ ۱۶.۹ میلیون پوند برای بازنشستگی به او اعطا شده که تقریباً معادل پرداخت ۷۰ هزار پوند در سال بود، با بحث و جدل روبرو شد.  در همان سال، گای ویتاکر، مدیر مالی RBS، ۴.۵ میلیون پوند دریافت کرد که بخش عمده‌ای از آن پرداخت نقدی بابت پاداش‌ها در سیتی گروپ بد.

در سال  ۲۰۱۱ باب دایموند بارکلیز ۱۱ میلیون پوند دریافت کرد.

 باب دایموند، بانکدار سرمایه‌گذاری سابق که مدیر اجرایی شد، پس از دریافت یک بسته حقوقی به ارزش ۱۱ میلیون پوند در سال ۲۰۱۱، جنجال برانگیز شد. او ۱.۳۵ میلیون پوند حقوق دریافت کرده بود، اما ۲.۷ میلیون پوند سهم پاداش و ۴۷۴ هزار پوند مزایا شامل مشاوره مالی شخصی و راننده دریافت کرد. این بیش از پرداخت‌های سهام و پرداخت‌های معوق قبل از بحران مالی بود.

 دیاموند که تنها یک سال ریاست بانک را بر عهده داشت، در نتیجه رسوایی تقلب لیبور برکنار شد. بارکلیز اولین بانکی بود بارکلیز اولین بانکی بود که بر سر این مناقشه با مقام‌های مربوطه تسویه حساب کرد و در سال ۲۰۱۲ مبلغ ۲۹۰ میلیون پوند پرداخت کرد.

در سال ۲۰۱۱، استوارت گالیور ازاچ اس بی سی، ۷.۲ میلیون پوند دستمزد دریافت کرد.

 مدیر اجرایی سابق HSBC در سال ۲۰۱۱، ۷.۲ میلیون پوند دریافت کرد، سالی که به او اجازه داده شد سه برابر حقوق ۱.۲۵ میلیون پوندی خود را به عنوان پاداش سالانه و شش برابر کل آن را به عنوان بخشی از یک برنامه تشویقی بلندمدت دریافت کند که یک دوره سه ساله را در بر می‌گرفت.

او می‌توانست حداکثر ۱۲.۵ میلیون پوند دستمزد بگیرد، اما نتوانست به اهداف اصلی مانند کاهش هزینه، استراتژی و شهرت دست یابد. به طور کلی، داگلاس فلینت، رئیس اچ‌اس‌بی‌سی گفت که عملکرد بانک در آن سال در مجموع رضایت‌بخش بوده است.    

در سال ۲۰۱۴، به آنتونیو هورتا اوسوریو از گروه بانکی لویدز ۱۱.۵ میلیون پوند پرداخت شد.

 رئیس سابق گروه بانکی لویدز - که HBOS را از سقوط نجات داد و متعاقباً در سال ۲۰۰۸ کمک مالی ۲۰ میلیارد پوندی دریافت کرد، بالاترین پرداخت خود را در سال ۲۰۱۱ دریافت کرد.

 این بسته که شامل پاداش ۷.۵ میلیون پوندی مرتبط با یک طرح پرداخت سه ساله بود که مورد انتقاد اتحادیه کارگران کنگره قرار گرفت که گفت این پرداخت بیش از حد برای مالیات دهندگانی که لایحه کمک مالی را پرداخت می‌کردند، خشمگین کننده بود. با این حال، لرد بلک ول، رئیس وقت لویدز، گفت که این نتیجه شگفت انگیز و افزایش چهار برابری سود به ۱.۸ میلیارد پوند در آن سال است.

در سال ۲۰۱۵: بیل وینترز ۸.۴ میلیون پوند دریافت کرد.

بیل وینترز، بانکدار سرمایه گذاری سابق در جی پی مورگان، در اولین سال کار خود، ۸.۴ میلیون پوند دستمزد دریافت کرد. این رقم با جایزه خرید مبتنی بر سهام تقویت شد که به منظور جبران خسارات وی به خاطر ترک صندوق تامینی که قبلا اداره می‌کرد، بود. در غیر این صورت، او در مورد حقوق سالانه ۱.۱۵ میلیون پوند به همراه مزایای ۳۵ هزار پوندی و ۴۶۰ هزار پوند دیگر حقوق بازنشستگی سالانه مذاکره کرده بود.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر