29 شهريور 1401 - 10:46

توقف کاربرد سیستم میر توسط بانک‌های ترکیه

بانک‌های ترکیه کاربرد سیستم پرداخت میر روسیه را به دنبال تهدید واشنگتن متوقف کردند.
کد خبر : ۱۴۱۴۹۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از راشاتودی، ایزبانک و دنیز بانک ترکیه اعلام کردند که استفاده از سیستم پرداخت میر روسیه را متوقف کرده‌اند. این اقدام در پی هشدار واشنگتن مبنی بر اینکه موسسات مالی در صورت کمک به مسکو برای دور زدن محدودیت‌های آمریکا با تحریم‌های ثانویه مواجه خواهند شد، صورت گرفت. این بانک‌ها تصمیم خود را به خبرگزاری ریانووستی روسیه تایید کردند.


ایزبانک هم به بلومبرگ توضیح داد که تصمیمش پس از بیانیه وزارت خزانه داری ایالات متحده در این زمینه است.

هفته گذشته، اداره کنترل دارایی‌های خارجی خزانه داری آمریکا (OFAC) اعلام کرد که آماده است تا هر موسسه خارج از روسیه را که از سیستم پرداخت این کشور استفاده می‌کند، تحریم کند. سپس، منابعی به فایننشال تایمز گفتند که ایالات متحده و اتحادیه اروپا قصد دارند بانک‌های ترکیه را تحت فشار قرار دهند تا از کمک به مسکو برای دور زدن تحریم‌ها جلوگیری کنند.

بانک‌های ترکیه در اوایل ماه آگوست به شبکه پرداخت میر پیوستند و به گردشگران روسی مجوز می‌دادند هزینه خرید‌های خود را در این کشور پرداخت کنند.

سیستم میر توسط بانک مرکزی روسیه به عنوان جایگزین داخلی ویزا و مسترکارت پس از اعمال دور اول تحریم‌ها علیه مسکو در سال ۲۰۱۴ توسعه یافت. از زمان معرفی سیستم پرداخت جدید، بانک‌های روسیه بیش از ۱۲۹ میلیون کارت میر صادر کرده‌اند. در حال حاضر در ترکیه، ویتنام، ارمنستان، کره جنوبی، ازبکستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، اوستیای جنوبی و آبخازیا پذیرفته می‌شوند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر