09 مهر 1401 - 12:05
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی در گفتگو با ایبِنا:

عضویت در شانگهای یک فرصت طلایی است

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عضویت در سازمان همکاری‌های شانگ‌های یک فرصت طلایی به حساب می‌آید که باید حداکثر استفاده از آن برای نفع تولید ملی به دست آید.
کد خبر : ۱۴۱۵۴۵

شهباز حسن پور بیگلری؛ نائب رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی درباره اثرات عضویت ایران در شانگ‌های به خبرنگار ایبِنا گفت: یکی از اقدامات بسیار خوب و موفق دولت ارتباط با کشور‌های همسایه و منطقه دیپلماسی بسیار فعال در شانگهای بود.


وی در ادامه اضافه کرد: عضویت در سازمان همکاری شانگهای یک فرصت طلایی به حساب می‌آید که باید حداکثر استفاده از آن برای نفع تولید ملی و تولید کننده به دست آید. از طریق عضویت در چنین سازمان‌های بین‌المللی می‌توان بحث صادرات در کشور را رونق داد و آن را به عنوان یک اصل در دستور کار قرارداد. متاسفانه معمولا چنین است که فرصت‌ها در کشور تبدیل به تهدید می‌شود، اما با عضویت در سازمان شانگهای یک تهدید تبدیل به فرصت بسیار مناسب شده است، بنابراین باید از آن در جهت حمایت از تجار، بازرگانان و فعالان در این حوزه استفاده حداکثری کرد.


نائب رئیس کمیسیون اقتصادی در این خصوص یادآور شد: تمام کشور‌های عضو شانگ‌های به صورت کارآمد از فعالان اقتصادی در زمینه‌های مختلف حمایت می‌کنند. خوشبختانه امروز از امکانات بسیار بالایی در بحث ارتباط با کشور‌های همسایه برخوردار هستیم. یکی از این موارد بحث صادرات انرژی است که به عنوان یک موضوع اصلی در دستور کار قرار دارد، موضوع توریسم درمانی هم از جمله مواردی است که تمام زیرساخت‌های آن در کشور فراهم است و می‌توان دبیرخانه‌ای در این خصوص فعال کرد.


نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه ایران بهترین پل ارتباطی از جهت شاه‌راه‌های اصلی اقتصادی منطقه در مجموعه همیشه خلیج فارس و تنگه هرمز می‌تواند باشد، باید از زمینه ارتباط ریلی که امروز در کشوربه صرت مرتب در حال فعال است، به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.


این عضو کمیسیون اقتصادی در خصوص تاثیر عضویت در سازمان شانگهای در موضوع دلارزدایی اظهار داشت: عضویت در سازمان شانگهای قطعا تاثیر بسزایی برای کشور به دنبال خواهد داشت. هراندازه ارتباط با کشور‌های منطقه بیشتر شود، در جهت خنثی سازی تحریم‌ها و کاهش اثر کذایی دلار بر قیمت سایر کالاها  می‌توان گام های بهتر و اساسی تری برداشت.


حسن پور بیگلری درباره پول واحد بین اعضای سازمان شانگهای نیز بیان کرد: سازمان شانگهای مجموعه قوی اقتصادی به حساب می‌آید و پول واحد هم فعلا در حد یک طرح است که می‌تواند فعال شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر