31 شهريور 1401 - 10:53
خزانه‌داری کل کشور:

۸۷ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل در ۵ ماه امسال تسویه شد

خزانه‌داری وزارت امور اقتصادی و دارایی با اعلام اینکه در سال جاری ۸۷ هزار و ۱۰ میلیارد تومان برای تسویه اصل و سود اوراق سال‌های گذشته در سال جاری پرداخت شده است، از فروش ۱۰.۵ هزار میلیارد تومان اوراق در هفته جاری خبر داد.
کد خبر : ۱۴۱۵۶۴

به گزارش ایبِنا، خزانه‌داری کل کشور طی اطلاعیه‌ای نتیجه هجدهمین هفته عرضه اوراق بهادار دولتی در هفته منتهی به ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

بر اساس این اطلاعیه، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در راستای تامین مالی بهینه، هجدهمین هفته عرضه اوراق مالی اسلامی منتهی به مورخ ۳۰.۰۶.۱۴۰۱ برگزار شد که که پس از اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان یادشده مبلغ ۱۰ هزار و ۵۲۷ میلیارد تومان اوراق به فروش رسید.

وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تأمین مالی اقتصاد کشور با کمترین تبعات تورمی، در سال۱۴۰۱ نسبت به انتشار اوراق بهادار دولتی با استفاده از روش‌های مختلف از جمله انتشار اسناد خزانه اسلامی و برگزاری هجدهمین هفته عرضه اوراق بدهی و سه مرحله پذیره نویسی اوراق اقدام کرده که از این طریق تا این تاریخ، در مجموع ۸۵ هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان شامل ۵۰ هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان به صورت عرضه نقدی (حدود ۳۵ درصد از طریق بازار پول و ۶۵ درصد از طریق بازار سرمایه تأمین) و ۳۵ هزار میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه اسلامی تأمین مالی انجام شده است.

براساس این گزارش در مقابل مبلغ تامین شده از طریق انتشار اوراق نقدی در سال ۱۴۰۱، مبلغ ۸۷ هزار و ۱۰ میلیارد تومان توسط خزانه‌داری کل کشور برای تسویه اصل و سود اوراق در سال جاری پرداخت شده است که بر همین اساس مجموع نقدینگی جذب شده توسط دولت از طریق انتشار اوراق نقدی منفی می‌باشد.

ظرفیت‌های قانونی در سال ۱۴۰۱ برای انتشار اوراق مالی اسلامی با تضمین دولت مبلغ ۱۱۸ هزار میلیارد تومان است که از ظرفیت مذکور مبلغ ۹۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی (از جمله اوراق مرابحه عام و اسناد خزانه اسلامی) منتشر شده است.

ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
۰
سلام تکلیف ۹۰هزار میلیاردی فولاد مبارکه اصفهان چی میشه خواهش میکنم هزاران بار که شفاف سازی کنید
فیلم و پخش زنده
بیشتر