27 مهر 1401 - 09:34
نماینده مردم اردبیل در مجلس در گفتگو با ایبِنا؛

الکترونیکی شدن فرآیند پرداخت وام جلوی رفتارهای گزینشی در این حوزه را می‌گیرد

الکترونیکی شدن فرآیند پرداخت وام جلوی رفتارهای گزینشی در این حوزه را می‌گیرد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: الکترونیکی شدن فرایند پرداخت وام جلوی رفتارهای گزینشی در این حوزه را می گیرد و با اجرایی شدن این مسئله ما شاهد برقراری عدالت در پرداخت وام ها خواهیم بود
کد خبر : ۱۴۱۸۳۶

حجت الاسلام سید کاظم موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به برنامه بانک مرکزی برای الکترونیکی شدن فرایند پرداخت وام در بانک ها گفت: برنامه بانک مرکزی برای الکترونیکی شدن فرآیند پرداخت وام از سوی بانکها گامی مهم در مسیر برقراری عدالت در پرداخت وام ها است.

 

نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین درمجلس افزود: الکترونیکی شدن فرایند پرداخت وام جلوی رفتارهای گزینشی و سلیقه‌ای در بانک‌ها برای پرداخت وام ها را می گیرد و با این روش دیگر شاهد بی عدالتی در شعب برای پرداخت وام نخواهیم بود.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: با این اقدام دیگر شعب بانک ها نمی توانند به فردی وام سنگین بدهند و برای فرد دیگر در پرداخت تسهیلات محدودیت ایجاد کنند؛ بنابراین با الکترونیکی شدن فرآیند پرداخت وام هر فردی که واجد شرایط دریافت وام باشد می‌تواند از تسهیلات بهره مند شود.

 

موسوی با اشاره به اقدام بانک مرکزی مبنی بر بارگذاری اطلاعات بانکی افراد در پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک خاطرنشان کرد: این اقدام بانک مرکزی گامی مهم در مسیر ایجاد شفافیت در حوزه مسائل پولی و بانکی به شمار می رود.

 

وی افزود: شفافیت ایجاد شده از این طریق جلوی مفاسد مختلف مالی از جمله پولشویی و غیره را می گیرد و به سلامت و شفافیت در حوزه مسائل پولی مالی و بانکی کمک قابل توجهی می کند.

 

بانک مرکزی به بانک ها فرصت داده تا اردیبهشت ماه سال آینده فرآیند پرداخت تسهیلات کاملاً الکترونیکی شود؛ همچنین بانک مرکزی در اقدامی اطلاعات مربوط به حساب های بانکی افراد و چک های برگشتی و اطلاعات مربوط به حسابهای مسدودی افراد را در پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک بارگذاری کرده است.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر