خبر بد برای آمریکایی‌ها

خبر بد برای آمریکایی‌ها
 فدرال رزرو فقط به فکر تورم است.
کد خبر : ۱۴۱۹۷۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از (سی ان ان) جروم پاول و سایر اعضای فدرال رزرو وسواس زیادی برای خفه کردن تورم یک بار برای همیشه دارند، حتی اگر افزایش‌های خشونت آمیز نرخ بهره فدرال رزرو به طور قابل توجهی اقتصاد را کُند کند.

 این می تواند خبر بدی برای مصرف کنندگان، سرمایه گذاران و مشاغل آمریکایی باشد.

با این حال، فدرال رزرو هنوز افزایش نرخ بهره را به پایان نرسانده است. سرمایه گذاران احتمال قوی چهارمین افزایش متوالی سه چهارم درصدی را در نشست بعدی فدرال رزرو در ۲ نوامبر برآورد می کنند. شانس پنجمین رالی متوالی به این اندازه در نشست ۱۴ دسامبر فدرال رزرو نیز در حال افزایش است.

 

به نظر می‌رسد پاول می‌خواهد اشتباه خود را که در بیشتر سال گذشته تورم را «موقت» خوانده بود، جبران کند. بنابراین فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد تا ثابت کند که تورم را جدی می گیرد، حتی اگر منجر به کاهش شدیدتر ارزش سهام‌ شرکت‌ها شود و اقتصاد را به سمت رکود سوق دهد.

 

برایان لویت، استراتژیست بازار جهانی در Invesco می‌گوید: نگرانی من این است که سیاست فدرال رزرو به سرعت و به طور قابل توجهی انقباضی شده است بدون اینکه بدانم این برای اقتصاد چه معنایی دارد.

 

به خاطر داشته باشید که سلسله افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در دوره "مدرن" بانک‌های مرکزی بی سابقه است، یعنی پس از اینکه آلن گرینسپن در سال ۱۹۸۷ رئیس فدرال رزرو شده و عملکرد فدرال رزرو شفاف‌تر شد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷
۰
سلام.
ایالات متفرقه امریکا به دست خودشان جنگ جهانی از در داخل کشور خودشان حس کرده اند.
فیلم و پخش زنده
بیشتر