کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایبِنا:

صندوق املاک و مستغلات عمق بازار سرمایه را بیشتر کرد

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است صندوق‌های املاک و مستغلات گردش نقدینگی را در بازار سرمایه افزایش می‌دهند.
کد خبر : ۱۴۲۰۴۴

به گزارش خبرنگار ایبِنا، پذیره‌نویسی نخستین صندوق املاک و مستغلات در فرابورس ایران به تازگی آغاز شده است و با آغاز به کار صندوق املاک، مردم و سرمایه‌گذاران با هر مقدار سرمایه‌ای می‌توانند در بازار املاک سرمایه‌گذاری کنند. در شرایطی که تا پیش از این سرمایه‌گذاری در این بازار نیازمند پول زیاد، حداقل به اندازه وجه یک واحد مسکن بود. با توجه به اهمیت این موضوع با یک کارشناس بازار سرمایه به گفتگو نشسته‌ایم.

 

آراد پورکار، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با ایبنا گفت: صندوق‌های املاک و مستغلات گردش نقدینگی را در بازار سرمایه افزایش می‌دهند.

 

این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: تا قبل از تاسیس صندوق و املاک و مستغلات، برای این که ملک خریداری کنیم، مجبور بودیم که از قبل پول بزرگی را آماده می‌کردیم و بعد از آن باید در بین آگهی‌ها به دنبال ملک مورد نظر می‌گشتیم و تازمانی که گردش پول صورت می گرفت، چندین ماه خرید خانه به طول می انجامید.

 

پورکار افزود: اما با راه اندازی این صندوق ها گردش نقدینگی بهبود می یابد و این موضوع موجب می شود تا گردش پول بین بازارها سریع‌تر و کاراتر باشد.

 

این کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به شرایط بازار سهام به دلیل ارزندگی که دارد، زمانی که بخواهد نقدینگی جذب کند، صندوق املاک و مستغلات می تواند کمک شایانی برای رشد بازار سرمایه فراهم کند.

 

این تحلیلگر بازارهای مالی گفت: به عنوان نمونه افرادی که املاک دارند، دغدغه بسیاری برای فروش ملک خود داشتند و فروش ملک نیز حداقل دو ماه طول می‌کشید و بعد از آن می توانستند تا سرمایه خود را بین بازارها به چرخش در آورند، اما با صندوق املاک خیلی سریع مسکن به فروش می رسد و نقدینگی حاصل از فروش ملک خیلی سریع به بازار سرمایه تزریق می‌شود.

 

این کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق املاک و مستغلات عمق بازار سرمایه را بیشتر می کند و افزایش عمق بازار به ورود نقدینگی به بازار سهام کمک شایانی خواهد کرد، بنابراین عمیق تر شدن بازار سرمایه به نفع بازار سرمایه خواهد بود.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر