طرح سقف قیمت پویای گاز اتحادیه اروپا و کاهش قیمت گاز

طرح سقف قیمت پویای گاز اتحادیه اروپا و کاهش قیمت گاز
بر اساس طرح سقف قیمت دینامیک کمیسیون اتحادیه اروپا، قیمت گاز اروپا کاهش یافت.
کد خبر : ۱۴۲۰۶۸

به گزارش خبرنگار بین الملل  ایبِنا به نقل از سایت اینوستینگ، روز دوشنبه قیمت گاز طبیعی در اروپا به پایین‌ترین حد خود طی سه ماه گذشته رسید، در حالی که گزارش‌هایی مبنی بر طرح جدید بروکسل برای کاهش قیمت در آستانه زمستان آینده وجود دارد. قرارداد ماه اول به عنوان معیار شمال غربی اروپا تا ساعت ۱۰:۳۵ صبح به وقت تهران، ۷.۷ درصد کاهش یافت و به ۱۴۲ یورو در هر مگاوات ساعت رسید که در راستای طرح جدیدسقف قیمتی پویا توسط کمیسیون اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده است.

این طرح آخرین تلاش این کمیسیون برای گذر ازاختلافات بین کشور‌های مختلف عضو است که نتوانسته‌اند در مورد استراتژی مشترک برای پایین نگه داشتن پایدار قیمت‌ها در غیاب گاز روسیه به توافق برسند. تاکنون روسیه، بزرگ‌ترین تامین کننده گاز اروپا، برای تحت فشار قرار دادن اتحادیه اروپا برای کنار گذاشتن حمایت خود از اوکراین، محموله‌های گاز را به صورت قطره چکانی کاهش داده است.

 به گزارش بلومبرگ، پیش‌نویس پیشنهاد جدید کمیسیون محدودیت موقتی را درتغییر قیمت‌های روزانه قرارداد، لحاظ می‌کند، که در اوج قیمت خود در ماه مارس، تا ۳۴۵ یورو در مگاوات ساعت معامله شد. حتی امروز که قیمت گاز کمتر از نصف دومین جهش قیمت‌ها در ماه آگوست است، قیمت گاز طبیعی حدود ۱۰ برابر نسبت به دهه گذشته، افزایش یافته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر