وزارت بازرگانی عراق:

عراق در سال ۲۰۲۳ به ۵ میلیون تن گندم نیاز دارد

شرکت عمومی تجارت غلات عراق می‌گوید برای تامین حداقل دو میلیون تن گندم برای پوشش چهار ماهه اول سال آینده به مبالغ هنگفتی نیاز دارد.
کد خبر : ۱۴۲۰۸۵

به گزارش ایبنا خبرگزاری المیادین به نقل از شرکت عمومی تجارت غلات وزارت بازرگانی اعلام کرد که عراق نیاز به واردات پنج میلیون تن گندم در سال ۲۰۲۳ دارد.

حیدر نوری جابر، دستیار مدیر کل این شرکت به این خبرگزاری افزود که شرکت بازرگانی غلات به مبالغ هنگفتی برای واردات حداقل دو میلیون تن گندم برای پوشش چهار ماهه اول سال آینده تا فصل برداشت در سال ۲۰۲۳ نیاز دارد.

عراق قصد دارد سطح زیر کشت گندم در فصل جدید ۲۰۲۲-۲۰۲۳ را به ۷۵۰ هزار هکتار افزایش دهد. این اقدام در تلاش برای افزایش تولید محلی، در میان کمبود ذخایر استراتژیک و در مقابل پس‌زمینه کاهش بهره‌وری محلی در نتیجه کمبود باران صورت می‌گیرد.

چند هفته پیش، حمید النایف، سخنگوی وزارت کشاورزی عراق گفت: انتظار می‌رود فصل کاشت محلی از اواسط اکتبر تا نوامبر آغاز شود.

نایف همچنین خاطرنشان کرد که این وزارتخانه در حال توسعه طرح کشاورزی با وزارت منابع آب است و انتظار دارد وابستگی بیشتری به آب‌های زیرزمینی داشته باشد، زیرا کشور چندین سال است که با کمبود آب مواجه است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها