بانک مرکزی کانادا پیش بینی کرد:

چشم انداز کاهش بی سابقه کسب و کار کانادا

چشم انداز کاهش بی سابقه کسب و کار کانادا
بانک مرکزی کانادا بدترین کاهش در چشم انداز کسب و کار را از سال ۲۰۲۰ پیش بینی کرد.
کد خبر : ۱۴۲۰۹۸

به گزارش خبرنگار بین الملل  ایبِنا به نقل از بی ان ان بلومبرگ، طبق بررسی‌های بانک مرکزی کانادا انتظارات تورمی در میان مصرف‌کنندگان و کسب‌وکار‌ها نشانه‌های کمی از کاهش را نشان داد. شاخص چشم انداز کسب و کار بانک مرکزی در سه ماهه سوم از ۴.۸۷ قبلی تا ۱.۶۹ کاهش یافت. اگرچه این شاخص هنوز مثبت است، اما این بزرگ‌ترین ضربه به اطمینان شرکت‌های کانادایی از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ است.

 سیاست گذاران در نظرسنجی چشم انداز سه ماهه کسب و کار گفتند: بسیاری از شرکت‌ها با افزایش نرخ بهره و نزدیک شدن رشد تقاضا به سطوح قبل از همه گیری، انتظار رشد فروش کمتری دارند در حالی که قیمت‌های ورودی و تولید خود را کاهش می‌دهند، انتظار‌ها از تورم کلی همچنان بالاست. بیش از سه چهارم شرکت‌ها گفتند که تورم بالاتر از ۳ درصد باقی خواهد ماند که بالاترین محدوده کنترل بانک مرکزی است. پس از انتشار داده‌ها، اوراق قرضه رشد ملایمی داشتند.

 تصمیم بعدی بانک کانادا مورخ ۲۶ اکتبر است که انتظار می‌رود سیاست گذاران بر اساس قیمت گذاری بازار، نرخ بهره را حداقل ۵۰ واحد پایه افزایش دهند. نرخ معیار در حال حاضر ۳.۲۵ درصد است که نسبت به ماه مارس سه واحد درصد افزایش یافته است.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر