اقتصاد آمریکا بهار آینده وارد رکود می‌شود

موسسه «فیچ» هشدار دارد که اقتصاد آمریکا به دلیل افزایش تورم و نیز کاهش سرمایه‌گذاری، در بهار آینده وارد رکود می‌شود.
کد خبر : ۱۴۲۱۷۵

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، «فیچ» هشدار دارد که به دلیل افزایش تورم و نیز کاهش سرمایه‌گذاری، اقتصاد آمریکا وارد رکود می‌شود.

 

فیچ اعلام کرده است که تورم‌های تکراری و نیز افزایش مکرر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو، اقتصاد آمریکا را در بهار سال آینده به رکود می‌برد که مشابه سال 1990 خواهد بود.

 

این آژانس پیش بینی خود از رشد اقتصادی آمریکا در سال 2023 را کاهش داده، به طوری که تولید ناخالص داخلی این کشور پیش بینی شده سال آینده تنها نیم درصد افزایش یابد که از آنچه در ماه ژوئن پیش بینی شده بود 1.5 درصد پایین تر است.

 

بر اساس اعلام فیچ، کاهش رشد اقتصادی، نرخ بیکاری را در آمریکا افزایش خواهد داد و به نظر می‌رسد که از 3.5 درصد فعلی به 5.2 درصد در سال 2024 برسد و باعث بیکاری میلیون‌ها نفر شود.

گفته شده است که تورم همچنان معضل بزرگ اقتصاد آمریکا خواهد ماند و عامل مهمی در افزایش هزینه زندگی و نیز بالا بردن هزینه مصرف کنندگان و نیز کاهش اعتماد عمومی خواهد بود.

 

این آژانس تاکید کرده است که تورم در سال آینده درآمد خانوارها را به شدت کاهش می‌دهد، و میزان سرمایه‌گذاری در سه ماهه دوم سال 2023 هم به شدت افت خواهد کرد.

 

بر اساس این گزارش قیمت مصرف کننده در ماه سپتامبر بیش از پیش بینی ها افزاش یافت و از رقم دو درصد پیش بینی فدرال رزرو فراتر رفت و گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو افزایش نرخ تورم را همچنان ادامه خوهد داد را تقویت کرد و احتمالا 75 واحد دیگر نیز در ماه آینده به نرخ بهره در این کشور بیفزاید.

 

فیچ ریتینگز، ( Fitch Ratings) شرکت خدمات مالی آمریکایی است، که در سال ۱۹۱۳ توسط جان نولز فیچ راه‌اندازی شد.

 

شرکت فیچ ریتینگز یکی از سه سازمان ملی آماری بود، که به همراه استاندارد اند پورز و مودیز، در سال ۱۹۷۵ توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به‌عنوان سه مؤسسه بزرگ رتبه‌بندی اعتباری شناخته شد. دفاتر مرکزی این شرکت در شهرهای لندن و نیویورک قرار دارد. /فارس 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها