بررسی فعال کردن سیستم‌های مالی جایگزین توسط هیئت ایرانی در روسیه

در همایش «ساخت روسیه» طرفین ایرانی و روسی روابط بانکی دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
کد خبر : ۱۴۲۱۹۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از المیادین،  کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه از برگزاری جلسه بعدی کارگروه مسایل بانکی روسیه و ایران در هفته جاری خبر داد و تاکید کرد: موضوع راه اندازی «شتاب» و «میر» را بررسی می کند.

 

جلالی در نشست «ساخت روسیه» گفت: خوشبختانه رئیس کل بانک مرکزی ایران (علی صالح آبادی) پیش از این به روسیه آمده و مذاکرات خوبی با رئیس بانک مرکزی روسیه داشت.

 

جلالی افزود: این هفته جلسه کارگروه همکاری های بانکی و مالی و سایر موارد برگزار می شود و با حضور الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه و رئیس بانک مرکزی ما خواهیم دید که چه کاری می توانیم انجام دهیم. این دیدارها هر دو ماه یکبار در مسکو و تهران برگزار می شود و نشست بعدی هفته آینده در اومسک برگزار می شود و امید به حل این مشکلات وجود دارد.

 

جلالی افزود: با کمک سامانه پیام رسان مالی و فعال سازی سامانه‌های پرداخت «میر» و «شتاب» می توان سطح همکاری کشورها را افزایش داد.

سفیر ایران در روسیه گفت: ما تحت تحریم بودیم و سیستم بانکی روسیه در آن زمان با ایران کار نمی کرد، اما اکنون این تحریم ها علیه روسیه اعمال شده است، ما هم همین مشکل را داریم، لازم است کشورهای ما مسائل بانکی را حل کنند. مسائل مالی، با سیستم مکاتبات مالی و سازوکارهای موجود، توسط نخبگان ما توسعه یافته که ما این تحولات را به روسیه ارائه می‌کنیم.

 

فعالیت‌های مجمع بین المللی صادرات "ساخت روسیه" روز پنجشنبه در مسکو راه اندازی شد که هدف آن معرفی شرکت های بین المللی با محصولات روسی و مزیت های آن است.

 

در طول این مجمع، اقدامات حمایت از صادرکنندگان در روسیه، فرصت‌های جدید برای برندهای روسی، به ویژه برای محصولات ساخت روسیه و مکانیسم‌های همکاری اقتصادی خارجی روسیه در واقعیت های ژئوپلیتیک کنونی مورد بحث قرار گرفت.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر