02 آبان 1401 - 09:24
مدیر باشگاه تجار ایران و آفریقا:

تنها در ۵ کشور آفریقایی رایزن بازرگانی داریم

مدیر باشگاه تجار ایران و آفریقا گفت: در تجارت با هر کشوری بعد از سفیر، رایزن بازرگانی نقش دارد، چون هدف کشور‌ها بهبود مسائل اقتصادی است.
کد خبر : ۱۴۲۲۰۰

سید عبدالله حسینی مدیر باشگاه تجار ایران و آفریقا در گفتگو با  با خبرنگار ایبِنا بیان کرد: در تمامی جهان نوعی گرایش به کشور‌های آفریقایی وجود دارد، در حالی که میزان تجارت ایران با آفریقا کم است و آفریقا در سیاست‌های خارجی کشور ما جایگاهی ندارد.

حسینی تاکید کرد: کشور‌هایی مانند چین در آفریقا حضور گسترده تجاری دارند، اما ایران از اهمیت این قاره غافل است و فقط در ۵ یا ۶ کشورِ قاره آفریقا رایزن بازرگانی دارد. در موضوع تجارت با هر کشوری بعد از سفیر، رایزن بازرگانی نقش دارد، بنابراین نباید از موضوع رایزن بازرگانی در افزایش تجارت با آفریقا غافل شویم.

مدیر باشگاه تجار ایران و آفریقا با بیان اینکه، در کشور‌های اروپایی بیشترین دقت از رابطه با یک کشور، توجه به مبادلات اقتصادی است، گفت: عمده هدف کشور‌ها از گسترش روابط خود، بهبود مسائل اقتصادی و تجاری است، پس از دستگاه دیپلماسی خواهشمندیم که مانند سایر کشور‌های دنیا به قاره آفریقا برای تجارت توجه کنند.

 

وی در پایان تصریح کرد: اگر دولت و بخش خصوصی با یکدیگر همکاری کنند، سطح مبادلات تجاری بین ایران و آفریقا می‌تواند به تنهایی بخش عظیمی از اقتصاد ایران را متحول کند که این امر برای کشور سودآور است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر