ایبِنا بررسی کرد:

دو خبر خوب برای بازار سرمایه/ بورس سبز پوش می‌شود؟

دو خبر خوب برای بازار سرمایه  بورس سبز پوش می‌شود؟
در روز دوشنبه دو خبر بسیار خوب منتشر شد که می‌تواند بازار سرمایه را سبز پوش کند.
کد خبر : ۱۴۲۲۸۱

به گزارش خبرنگار ایبِنا، اولین و مهترین خبر این است که رئیس جمهور با کاهش ۸۰ درصدی مالیات بر فروش سهام موافقت کرده است.

 

در این رابطه، در جلسه روز گذشته ستاد اقتصای دولت، پیشنهاد کاهش ۸۰ درصدی مالیات فروش سهام از سوی رئیس جمهور مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد این مورد در دستور کار شورای سران سه قوه قرار گیرد.

 

خبر دوم این است که  ۱۱ هزار میلیارد تومان در آستانه واریز به صندوق تثبیت بازار سرمایه است. در صورت واریز منابع حاصل از مالیات معاملات اوراق بهادار و باقیمانده تعهدات صندوق توسعه ملی، حداقل ۱۱ هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار (بیش از ۲ برابر خروج پول از بازار سرمایه در مهر ماه) به این صندوق واریز خواهد شد.

 

لازم به ذکر است که در هفته جاری شاخص کل بورس دو منطقه حمایت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی و همچنین منطقه حمایت یک میلیون ۲۹۰ هزار واحدی را از دست داده است و هم اکنون شاخص کل بورس در کانال یک میلیون ۲۷۷ هزار واحدی در حال استراحت است.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
۰
یک ماه پیش هم میگفتند قراره کارمزد معاملات کم بشه دولت خسته نشد از این همه شعار واقعا دیگه شعار زده شدیم درثانی دولت اگه به فکر سهامدارها هست باید جلوی معاملات الگریتمی و فروش ابشاری حقوقی ها و بازار گردان ها رو بگیره و زمان پرداخت سودهای نقدی رو کوتاه تر کنه الان خود من سهام دارم بعد از گذشت ۷ماه سودش اومده این زمان میتونه خیلی کاهش پیدا کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
۰
دست های پشت پرده مردم را بدبخت کرد.
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۴
۰
اشتباه میکنی . هم اکنون شاخص کل بورس در کانال یک میلیون ۲۷۷ هزار واحدی در حال استراحت که نیست هیچ، بلکه خیلی هم تعجیل داره که پائینتر هم بیاد . با افت دیروز انگار چند روز بود نفسی تازه کرده و تازه شروع به کاهش کرده است.
بله خبرنگار محترم ایبنا
محمدرضامحمدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
۰
سلام سرمایه های ما ازبین رفت توی این مملکت کلیه اجناس وکالاها صدبرابرشده ولس سهام های ماروزبه روزپایین وبه قیمت خاکشده حتی خاکهم ازبورس بهتره قوه قضاییه چراورود نمی کند یکعده سرمایه میلیون ها نفر بالاکشیده وخوردند هیچکس پاسخگو نیست مسولین بازار بورس وسهام چه کار می کنند بااین سرمایه های مردم
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
۰
دو سال است شماها قول میدهید ولی در عمل خبری نیست سهامداران بدبخت شدند
مو
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳
۰
وقتی ی شرکت در همسایه ایران
بتونه یکجا کل بورس ایران رو بخره
دیگه انتظاری بیشتری از این نمیشه داشت.
مردم دو ساله فقط قرمزی سهامشان رو میبینن
حالا اگه تو همین دو سال سبز میشد داد همه در میومد ک چرا اینقدر ب بورس بها دادین و با این شرایط هیچ کس نیس از پشت سهامدار و بورس در بیاد !!!!!!
فیلم و پخش زنده
بیشتر