سود سه ماهه بانک نت وست بریتانیا کمتر از پیش‌بینی‌ها

بانک نت وست با وجود پیش بینی کاهش ۷ درصدی قیمت مسکن در بریتانیا، سود ۱.۱ میلیارد پوندی را گزارش کرد.
کد خبر : ۱۴۲۴۰۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از گاردین، بانک نت وست گفت در هفته‌های اخیر، تعداد مشتریانی که متقاضی وام‌های مسکن جدید هستند، کاهش یافته است. سود قبل از کسر مالیات در نت وست بین ماه‌های جولای و سپتامبر در ۱.۱ میلیارد پوند ثابت ماند، در حالی که چشم انداز اقتصادی بدتر شده در حالی که این بانک پیش بینی کرده بود قیمت مسکن در بریتانیا در سال آینده ۷ درصد کاهش می‌یابد.

این سود، که با افزایش نرخ بهره افزایش یافته، کمی بیشتر از یک میلیارد پوندی بود که در دوره مشابه یک سال قبل به دست آمد، اما کمتر از پیش بینی تحلیل گران بود.

این بانک که هنوز ۴۸ درصد آن متعلق به دولت است، ۲۴۲ میلیون پوند نیز برای نکول‌های احتمالی در سه ماه منتهی به ۳۰ سپتامبر دریافت کرد که نشان دهنده افزایش عدم اطمینان اقتصادی و منعکس کننده مبلغ منتشر شده توسط بانک در یک سال قبل است. سهام نت وست در معاملات صبح روز جمعه تا ۸ درصد سقوط کرد و آن را به بزرگ‌ترین افت شاخص لندن تبدیل کرد.

نت وست گفت که نکول‌ها پایین بوده، اگرچه انتظار می‌رود در سال آینده افزایش یابد. این گروه اعلام کرد که هنوز نشانه‌هایی از تشدید مشکلات مالی را میان مشتریان خود مشاهده نکرده، اما افزود که برخی قبلاً مدیریت مخارج خود شامل سوپرمارکتی که در آن خرید می‌کنند یا با تجمیع بدهی‌های خود تغییر داده‌اند.

این بانک اکنون بر اساس میانگین پیش بینی‌های خود انتظار دارد قیمت مسکن در سال ۲۰۲۳ کمی بیش از ۷ درصد کاهش یابد. روز پنجشنبه، گروه بانکی لویدز، بزرگ‌ترین وام‌دهنده وام مسکن بریتانیا، کاهش ۸ درصدی قیمت مسکن در سال آینده را پیش‌بینی کرد.

این بانک اعلام کرد که در دوران آشفتگی بازار پس از بودجه اندک ناموفق لیز تراس و کواسی کوارتنگ، که منجر به برداشت بیش از ۱۰۰۰ بسته توسط وام دهندگان شد، به معاملات وام مسکن ادامه داد و بسیاری از وام گیرندگان قادر به تامین وام یا تضمین نشدند.

نت وست تحت تاثیر پیشنهادات پس گرفته شده گفت که دوره بازپرداخت اولیه وام مسکن خود را از دو ماه به شش ماه افزایش داده تا به برخی از مشتریان وام مسکن واجد شرایط خود اجازه دهد تا زودتر بازپرداخت خود را انجام دهند و زمانی که نرخ بهره در حال افزایش بود، حدود ۲ درصد از نرخ وام مسکن بعدی خود را پس‌انداز کرد.

این یکی از اقداماتی بود که این بانک گفت که برای کمک به مصرف کنندگان و کسب و کار‌ها در مواجهه با وضعیت بدتر اقتصادی انجام داده است. نت وست گفت که چشم انداز از تابستان تغییر کرده و پیش‌بینی‌های خود برای اقتصاد بریتانیا را کاهش داده در حالی که انتظار داشت سودهایش با نرخ‌های بهره بالاتر حمایت شود و دیگر انتظار ندارد هزینه‌هایش در نتیجه افزایش فشار‌های تورمی ثابت بماند.

نت وست آخرین بانک بزرگ بریتانیا است که نتایج فصلی خود را پس از سود‌های قابل توجه در اچ اس بی سی و بارکلیز به دلیل نرخ‌های بهره بالاتر گزارش کرد. این نتایج، درخواست‌ها برای مالیات بر سود مازاد بر بانک‌های بریتانیا را دوباره برانگیخت، در حالی که لیبرال دموکرات‌ها خواستار مالیات بادآورده بر این بخش بودند، در زمانی که صدراعظم جرمی هانت و نخست‌وزیر جدید، ریشی سوناک، به دنبال رفع حفره ۴۰ میلیارد پوندی در امور مالی این کشور است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر