09 آبان 1401 - 08:37
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با ایبِنا:

فعالیت‌های ارزی زیرزمینی با بازار‌ توافقی کم‌تر شد

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: بازار‌ توافقی فعالیت‌های زیرزمینی ارز‌ی را نسبت به گذشته به دلیل ایجاد شفافیت کمتر کرده است.
کد خبر : ۱۴۲۴۰۷

سید جواد حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم سنقر در استان کرمانشاه درباره عدم افزایش نرخ ارز برخلاف بیان احتمالاتی دراین‌باره از سوی برخی با توجه به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و حوادث اخیر و تحریم‌های کشور‌های اروپایی به خبرنگار ایبِنا گفت: بانک مرکزی باید در رابطه با مسئله ارز نقش رگولاتوری و مدیریتی خود را به درستی اجرایی سازد و جهت دهی به منابع ارزی موجود در کشور را مورد توجه قرار دهد. البته این کار گام اول محسوب می‌شود و با اجرای صحیح آن تا حدودی بازار به کنترل در خواهد آمد، ولی در کل از بانک مرکزی توقع می‌رود تا در این رابطه بیشتر ورود پیدا کند.


وی در ادامه اضافه کرد: نقدینگی در بازار بسیار آزار دهنده است و مدیریت بازار ارز هم به خوبی نشان داده که فاقد توانایی اداره آن نیست، اما به عزم و همت ویژه‌ای محتاج است که باید مورد توجه مسئولان در این خصوص قرار گیرد. امید می‌رود بانک مرکزی تلاش جدی تری در این خصوص به کار بندد تا نقدینگی به کنترل درآید.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر بازار توافقی بر ثبات قیمت در بازار ارز براساس نظر کارشناسان اظهار داشت: اقدامات دستوری در تمام اوقات راه حل به حساب نمی‌آید، اما در رابطه با بازار‌های توافقی باید اشاره داشت که فعالیت‌های زیرزمینی مربوط به ارز نسبت به گذشته به دلیل ایجاد شفافیت کمتر شده است.


نماینده مردم سنقر درباره انجام نگرفتن ارزپاشی از سوی بانک مرکزی تصریح کرد: سیاست بانک مرکزی در ارتباط با بازار توافقی گرچه کار را کمی سخت کرد، اما مثبت ارزیابی می‌شود. البته بانک مرکزی ظرفیت‌های دیگری هم غیر از مسئله مورد اشاره دارد که چنانچه آن‌ها را مورد توجه قرار دهد، بخشی زیادی از مشکلات ارزی کشور برطرف خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر