ژاپن از بسته حمایتی هنگفت به ارزش ۳۹ تریلیون ین رونمایی کرد

دولت ژاپن، برای حمایت از اقتصاد، مقابله با تورم و کاهش ارزش ین بسته حمایتی به ارزش ۳۹ تریلیون ین را رونمایی کرد.
کد خبر : ۱۴۲۴۱۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی،  شبکه تلویزیونی NHK گزارش داد که دولت ژاپن بسته اقتصادی به ارزش حدود ۳۹ تریلیون ین (نزدیک به ۲۷۰ میلیارد دلار) را برای حمایت از اقتصاد با وجود افزایش تورم و تضعیف پول ملی اعلام کرده است. فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، به خبرنگاران در توکیو گفت: این بسته حمایتی شامل هزینه‌های دولت محلی و مرکزی است و با هدف غلبه بر افزایش قیمت‌ها و احیای اقتصاد برای محافظت از معیشت و مشاغل مردم است.

به گزارش کیودو نیوز، این دولت قصد دارد برای کمک به خانوارها، قبوض آب و برق را کاهش دهد تا معادل ۱۹ دلار در ماه در برق و ۶ دلار در ماه برای گاز صرفه جویی کنند. بر اساس آمار‌های رسمی، تورم در ژاپن بیشترین افزایش خود را در ۴۰ سال گذشته داشته، به طوری که قیمت اصلی مصرف کننده در توکیو، شاخص اصلی ارقام سراسری، در ماه اکتبر نسبت به سال قبل ۳.۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش کیودو نیوز، این افزایش به افزایش قیمت انرژی، مواد خام و مواد غذایی با وجود پیامد‌های اقتصادی درگیری روسیه و اوکراین و همچنین عوامل دیگر نسبت داده شده است. با این حال، بانک مرکزی ژاپن برخلاف جریان جهانی افزایش نرخ بهره حرکت می‌کند و نرخ بهره کوتاه‌مدت خود را در ۰.۱- درصد در روز جمعه حفظ کرد. هفته گذشته، ین ژاپن به ضعیف‌ترین سطح خود در برابر دلار از ماه آگوست ۱۹۹۰ سقوط کرد و تنها در سال جاری بیش از یک پنجم ارزش خود را در برابر دلار از دست داد.

 

 

 

ارسال‌ نظر
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹
۰
باسلام، بی‌جهت نیست قدرت برترصنعتی دنیا شده‌اند ببینید چگونه برای حفظ ارزش پول ملی وافزایش اعتماد عمومی داخلی وخارجی چگونه هزینه می کنند. آنوقت درکشور ما دولتمردان ما همواره برای افزایش سرمایه های خود(زمین، دلار، طلا) به دنبال تورم، کاهش ارزش پول ملی، بی‌اعتمادی داخلی وخارجی هستندفکرنکنم دولتمردان هیچ کشوری درهیچ کجای کره زمین اینگونه آگاهانه تیشه بیخ ریشه خودبزنند
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها