گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد؛

احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا اوج تاریخی در ماه مارس

احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا اوج تاریخی در ماه مارس
گلدمن ساکس پیش بینی کرد که نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس آتی به اوج خود و به میزان ۵ درصد می‌رسد.
کد خبر : ۱۴۲۴۴۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از رویترز، روز یکشنبه اقتصاددانان گروه گلدمن ساکس به گزارش بلومبرگ نیوز گفتند که فدرال رزرو ایالات متحده می‌تواند تا ماه مارس ۲۰۲۳ نرخ بهره را تا ۵ درصد، یعنی ۲۵ واحد پایه بیشتر از پیش بینی‌های قبلی خود افزایش دهد.

هفته گذشته دیوید سولومون، مدیر اجرایی گلدمن ساکس، گفت که اگرتغییر واقعی مشاهده نکند، فدرال رزرو ایالات متحده می‌تواند نرخ بهره را بیش از ۴.۵ تا ۴.۷۵ درصد افزایش دهد. جلسه بعدی فدرال رزرو می‌تواند روشن کند که تا چه مدت به تشدید سیاست‌های پولی پایبند خواهد ماند.

اقتصاددانان گلدمن افزودند که افزایش ۵ درصدی شامل افزایش ۷۵ واحد پایه در این هفته، ۵۰ واحد پایه در ماه دسامبر و ۲۵ واحد پایه در ماه‌های فوریه و مارس است. انتظار می‌رود این بانک مرکزی برای چهارمین بار متوالی در پایان جلسه سیاست گذاری بعدی خود در ۱ تا ۲ نوامبر، نرخ‌ها را ۷۵ واحد افزایش دهد.

امید به انعطاف در سیاست پیش روی فدرال رزرو در سال جاری نادرست بوده است. ارزش سهام‌ها با توجه به پیش بینی از فدرال رزرو بار‌ها از پایین‌ترین سطح خود برگشته‌اند، اما با شواهد تازه‌ای از تورم پیوسته یا تمایل بانک مرکزی به حفظ سرعت افزایش نرخ‌های خود، دوباره شکسته شدند. گلدمن ساکس پیش بینی کرد که نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس به اوج خود معادل ۵ درصد می‌رسد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر