چرا قیمت نفت کاهش یافت؟

با محدودیت‌های بیشتر کووید-۱۹ در چین و نگرانی از کند شدن تقاضای سوخت در دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان، قیمت نفت کاهش یافت.
کد خبر : ۱۴۲۴۸۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل ازسی ان بی سی، روز سه‌شنبه قیمت نفت کاهش یافت و کاهش ۱ درصدی قبل را افزایش داد در حالی که محدودیت‌های بیشتر کووید-۱۹ در چین، نگرانی از کند شدن تقاضای سوخت را در دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان افزایش داد.

 نفت خام برنت برای تحویل ماه ژانویه در ساعت ۴:۴۲به وقت تهران با ۴ سنت کاهش به ۹۲.۷۷ دلار در هر بشکه رسید. قرارداد برای تحویل در دسامبر در روز دوشنبه با ۹۴.۸۳ دلار در هر بشکه، یک درصد کاهش داشت.  قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده (WTI) با ۱۸ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش به ۸۶.۳۵ دلار در هر بشکه رسید.

 محدودیت‌های کووید ۱۹ در چین، باعث شده که فعالیت کارخانه چین در ماه اکتبر کاهش یابد و واردات آن از ژاپن و کره جنوبی کاهش یابد.  تحلیل گران در یادداشتی گفتند که بزرگ‌ترین تاجر مستقل نفت جهان، ویتول گفت که نشانه‌هایی از نابودی تقاضای نفت را مشاهده می‌کند.

 با فشار بر قیمت نفت، تولید نفت آمریکا در ماه آگوست به نزدیک به ۱۲ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از زمان شروع همه‌گیری است، حتی در حالی که شرکت‌های شیل اعلام کرد که انتظار ندارد تولید در ماه‌های آینده شتاب بگیرد.  نظرسنجی اولیه رویترز نشان داد که احتمالاً افزایش ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به ۲۸ اکتبر، حدود ۳۰۰ هزار بشکه می‌شود، در حالی که انتظار می‌رود محصولات تقطیری و بنزین کاهش یابد.. جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده از شرکت‌های نفت و گاز خواسته است تا از سود بالای خود برای کاهش هزینه‌های آمریکایی‌ها و افزایش تولید، استفاده کنند یا نرخ مالیات بالاتری بپردازند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها