بحران ایجاد شده توسط پوتین و کرونا، پشتیبان تورم در اتحادیه اروپا

بحران ایجاد شده توسط پوتین و کرونا، پشتیبان تورم در اتحادیه اروپا
رئیس بانک مرکزی اروپا مدعی شد که پوتین و همه‌گیری کرونا در راستای تشدید بحران هزینه زندگی در اتحادیه اروپا هستند.
کد خبر : ۱۴۲۵۰۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، کریستین لگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا توضیح داد که بانک مرکزی اروپا (ECB) در تلاش برای مبارزه با تورم رو به رشد، نرخ بهره خود را دو برابر کرده و به بالاترین سطح در بیش از یک دهه گذشته رسانده است. بر اساس اطلاعات اولیه رسمی، در ماه اکتبر، نرخ تورم در منطقه یورو به ۱۰.۷ درصد رسید.

 لگارد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی دولتی ایرلند گفت: ما این کار را انجام می‌دهیم تا با تورمی که از ناکجاآباد به وجود آمده مقابله کنیم. او به بازگشت سریع‌تر از انتظار اقتصاد از همه‌گیری در کنار بحران انرژی ناشی ازبحران ساخته شده آقای پوتین که غیرقابل موجه تصمیم گرفته به کشور دیگری حمله کند، اشاره کرد.

 رئیس بانک مرکزی اروپا افزود: پوتین تلاش می‌کند، هرج و مرج ایجاد کند و تا آنجا که می‌تواند اروپا را نابود کند. این بحران انرژی باعث تورم عظیمی می‌شود که باید به آن غلبه کنیم. او ادامه داد که رئیس جمهور بیمار روسیه، فردی وحشتناک است. لگارد در ملاقات‌های قبلی خود با رهبر روسیه، او را فردی فوق‌العاده با چشم‌های درخشان و یخ‌زده توصیف کرد. با این حال، لگارد پس از بیان دیدگاه خود تاکید کرد که او فقط  رئیس یک بانک مرکزی است و لزومی به گفتن همه این‌ها ندارد.

روز پنجشنبه، بانک مرکزی اروپا، افزایش دیگری در نرخ بهره اعلام کرد و نرخ‌های منطقه یورو را به بالاترین سطح از سال ۲۰۰۹ رساند. به گفته لگارد، هدف آن‌ها برگرداندن تورم به سطوح معقول است تا هزینه زندگی بالا نباشد.

بر اساس داده‌های اولیه یورواستات، در ماه اکتبر، تورم در سراسر منطقه یورو به ۱۰.۷ درصد رسید. اتحادیه اروپا، روسیه را به دلیل بحران انرژی در سراسر این قاره مقصر دانسته است. با این حال، بسیاری از اقتصاددانان به واکنش‌های سیاست مالی این اتحادیه به عنوان دلیل اصلی این بحران اشاره می‌کنند. مسکو هم از اقدامات غیرمنطقی و پوچ کشور‌های غربی انتقاد کرده و گفته که تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سایر کشور‌ها علیه روسیه نتیجه معکوس داشته و منجر به بحران انرژی گسترده و تورم بی سابقه در سراسر غرب شده است.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر