روسیه بزرگ ترین تامین کننده نفت هند شد

خبرگزاری اکونومیک تایمز گزارش داد تحویل نفت خام روسیه به هند در ماه اکتبر ۸ درصد افزایش یافت.
کد خبر : ۱۴۲۵۵۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل ازراشاتودی، روز چهارشنبه از ورتکسا گزارش شده که روسیه در ماه اکتبر از عربستان سعودی و عراق پیشی گرفته و به بزرگ‌ترین تامین کننده نفت هند تبدیل شد.

 بر اساس این گزارش، صادرات کلی نفت خام روسیه به این کشور آسیای جنوبی نسبت به ماه قبل ۸ درصد افزایش یافت و به ۹۴۶ هزار بشکه در روز رسید.  این کشور ۲۲ درصد از کل واردات نفت هند در ماه اکتبر را به خود اختصاص داده که از ۲۰.۵ درصد سهم عراق و ۱۶ درصد سهم عربستان سعودی بیشتر است.

این اولین بار بود که هند بیشتر از اتحادیه اروپا نفت روسیه را از طریق دریا وارد کرد. در سال جاری بروکسل، تحریم‌های اقتصادی را علیه مسکو اعمال کرد که شامل تحریم نفت دریایی روسیه است که قرار است از ماه آینده اجرایی شود و خرید نفت از این کشور را محدود کرد. تحویل نفت خام روسیه در ماه اکتبر به هند، ۳۴ درصد بیشتر از تحویل نفت به اتحادیه اروپا بود.

در این گزارش آمده که چین در ماه گذشته با واردات حدود یک میلیون بشکه نفت در روز، بزرگ‌ترین خریدار نفت روسیه از طریق دریا باقی مانده است. در اوایل سال جاری، هند شروع به افزایش خرید نفت خام خود از روسیه کرد، با اینکه تحریم‌های غرب مسکو را مجبور کرد برای یافتن خریداران جدید، صادرات خود را کاهش دهد.

علی رغم فشار کشور‌های غربی برای پایان دادن به همکاری با مسکو، دهلی نو بار‌ها از خرید نفت روسیه دفاع کرده است. اوایل این هفته، هاردیپ سینگ پوری، نماینده نفت و گاز طبیعی هند در سی ان ان، بار دیگر تاکید کرد که هند هیچ تضادی در واردات نفت روسیه نمی‌بیند. وی افزود: حذف نفت روسیه از بازار جهانی می‌تواند منجر به بحران و افزایش قیمت تا ۲۰۰ دلار در هر بشکه شود. او گفت که دولت هند بنابر وظیفه، نفت و گاز را از هر منبعی که بتواند برای تامین انرژی مردم خریداری خواهد کرد.

 

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها