رکورد شرکت در طرح فروش ایران خودرو شکست

رکورد تقاضا برای شرکت در قرعه‌کشی خودرو شکسته شد، در حالی‌که تنها ۳۹ هزار دستگاه از محصولات ایرانخودرو در این مرحله عرضه شد.
کد خبر : ۱۴۲۶۱۲

به گزارش خبرنگار ایبِنا، رکورد تقاضا برای شرکت در قرعه‌کشی خودرو شکسته شد و این در حالی بود که در این دوره از قرعه‌کشی تنها محصولات ایران‌خودرو با این سازوکار به فروش می‌رسید.

 

طبق اعلام شرکت ایران خودرو، در طرح فروش اخیر این شرکت که اواخر هفته گذشته قرعه کشی شد، بالغ بر شش میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شرکت کرده‌اند. این در شرایطی است که ایران خودرو تنها ۳۹ هزار دستگاه محصول را در این طرح ارائه کرد.

 

طبق این آمار شانس هر شرکت کننده برای برد در این قرعه‌کشی، حدودا یک به ۱۶۷ است. یعنی، از هر ۱۶۷ نفر یک نفر می‌تواند در قرعه‌کشی اخیر ایران‌خودرو برنده شود. البته با توجه به سهمیه خاص مادرانه و همچنین خودرو‌های فرسوده، شانس متقاضیان در این دو بخش نسبت به شرکت‌کنندگان عادی بسیار بالاتر است.

 

از مجموع ۳۹هزار دستگاه خودروی عرضه‌شده، بیش از ۱۹هزار دستگاه به فروش مادرانه (مادران دارای دو فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند دوم آن‌ها آبان ۱۴۰۰ به بعد است) اختصاص پیدا کرده و سهمیه خودرو‌های فرسوده نیز سه‌هزار و ۹۰۰ دستگاه بوده است؛ بنابراین سهم متقاضیان عادی از فروش اخیر ایران‌خودرو کمی بیش از ۱۶هزار دستگاه بوده، آن هم در حالی که نزدیک به شش‌میلیون تقاضا برای آن ثبت شده است. با این حساب، از هر ۳۷۵ شرکت‌کننده عادی، یک نفر برنده شده است.

 

تعداد ثبت نام برای طرح مادرانه در طرح فروش آبان‌ماه ایران‌خودرو نیز حدود ۳۱۲ هزار نفر بوده است که با در نظر گرفتن سهمیه ۱۹هزار‌دستگاهی در بخش قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از بین هر حدودا ۲۰ مادر متقاضی، یک نفر برنده این لاتاری شده است. همچنین تعداد تقاضای ثبت‌شده در بخش خودرو‌های فرسوده، کمتر از ۱۵۵هزار نفر بوده است. با در نظر گرفتن تقاضای ۳ هزار و ۹۰۰ نفری، هر شهروند متقاضی در این بخش، شانس یک به تقریبا ۴۰ برای برنده شدن در قرعه‌کشی ایران‌خودرو داشته است.

 

ایران‌خودرو در این طرح ۲۵هزار دستگاه از محصولات خود را به فروش فوق‌العاده و ۱۴ هزار دستگاه را به پیش‌فروش اختصاص داده است.

ارسال‌ نظر
you
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
۰
با این طرح جوانی جمعیت، مادران هم به جمع دلالان و سفته‌بازان پیوستند...
ایران من
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
۰
سلام ، لطفا شرط پلاک انتظامی رو بردارید خیلی ها می خوان ماشینشون رو تعویض کنند ولی با این شرط نمی تونن شرکت کنند . پیشنهاد می گردد این افراد رو وارد قرعه کشی کنید در صورتی که برنده شدن از شون تعهد گرفته شود تا یک ماه قبل از تحویل خودرو ماشین قبلی خود را بفروش برسانند و سند فروش را در سامانه بارگذاری کنند
خیلی از افرادی که در این قرعه کشی ها موفق می شوند حوله خود را به اشخاص دیگر می فروشند با این وصف می بینیم باین افرادمصرف کننده اصلی نیستند و فقط جهت سودآوری در این قرعه کشی ها شرکت می کنند اما کسی که می خواد خودش استفاده کنه بدلیل اینکه پلاک یک ماشین چند ساله به نامش هست نمی تونه شرکت کنه ، لطفا به مردم کمک کنید
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
۰
به خدا که همه اینا بازی خودشونه
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها