رکود بی سابقه در بریتانیا پس از افزایش نرخ بهره

انگلیس خود را برای طولانی‌ترین رکود در تاریخ خود آماده می‌کند.
کد خبر : ۱۴۲۶۲۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از المنار، بانک انگلستان نرخ‌های بهره را ۷۵ واحد پایه افزایش داد که بیشترین سرعت افزایش از سال ۱۹۸۹ است و در مورد طولانی‌ترین رکود اقتصادی کشور هشدار داد، زیرا سیاست گذاران به دنبال آرام کردن انتظارات بازار از سیاست‌های پولی تهاجمی‌تر هستند.


با این افزایش، نرخ بهره به ۳ درصد افزایش می‌یابد که هشتمین افزایش متوالی نرخ اصلی وام پس از رای مثبت کمیته سیاست پولی است. با این حال، طبق گزارش CNBC، به نظر می‌رسد این بانک آماده افزایش بیشتر نرخ بهره در آینده است.

این کمیته در بیانیه خود گفت: اکثریت ما بر این عقیده هستیم که اگر اقتصاد به طور گسترده مطابق با آخرین پیش بینی‌های گزارش سیاست پولی توسعه یابد، افزایش بیشتر نرخ بهره ممکن است برای دستیابی به بازگشت پایدار تورم به هدف مورد نیاز باشد.


MPC خاطرنشان کرد که پیش‌بینی‌های به‌روز شده رشد و تورم نشان‌دهنده چشم‌انداز «بسیار سخت» برای اقتصاد بریتانیا است، زیرا به نظر می‌رسد تورم را به هدف ۲ درصدی خود بازگرداند.


اکنون انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی بریتانیا در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ حدود ۰.۷۵ درصد کاهش یابد که منعکس کننده فشار بر درآمد‌های واقعی ناشی از افزایش قیمت انرژی و قابل مبادله است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر