چگونه سبد سهام خود را در بورس بیمه کنیم؟

طرح «بیمه سبد سهام» از امروز در حالی اجرایی می‌شود که کارشناسان معتقدند این طرح آینده‌ای روشن را برای بازار سهام ایجاد خواهد کرد.
کد خبر : ۱۴۲۸۸۸

به گزارش ایبِنا، اتفاقی که از ٢ هفته گذشته معاملات بورس را از گردونه افت و ریزش‌های پیاپی خارج کرد، بسته حمایتی دولت و طرح اخیر سازمان بورس مبنی بر طرح بیمه سبد سهام بود که به کلی روند بازار سهام را با تغییر همراه کرد و پس از مدت‌ها جان دوباره‌ای را به معاملات بازار بخشید.

طرح "بیمه سبد سهام" یا همان اوراق تبعی که جزوی از مصوبات بسته ١٠ بندی حمایت از بازار سرمایه است و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از پرتفوی سهامداران را پوشش می‌دهد در کنار دیگر بند‌های این بسته، مورد تایید مقامات رده عالی اقتصادی کشور قرار گرفت.

بر اساس وعده‌های داده شده طرح "بیمه سبد سهام" با نماد "سهام یار" از امروز به مرحله اجرا می‌رسد و سرمایه‌گذارانی که به دنبال سرمایه گذاری در بورس هستند، اما از ترس از دست دادن سرمایه‌های خود در این بازار دچار شک و تردید برای حضور در بازار سهام شده‌اند، می‌توانند با خرید یک برگه اوراق تبعی به ارزش یک ریال، سهام خود را به ارزش حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان برای یک سال آینده بیمه کنند و از گزند اتفاقات پیش‌بینی نشده و تاثیرگذار بر معاملات بازار سرمایه در امان بمانند.

با وجود آغاز اجرای طرح بیمه سهام از امروز و نیز فراهم شدن امکان خرید نماد "سهام یار" برای مشارکت در این طرح، اما برخی از سهامداران همچنان آگاهی چندانی در خصوص جزییات مربوط به چگونگی بیمه سید سهام خود ندارند و در هاله‌ای از ابهام در خصوص نحوه خرید نماد "سهام یار" قرار گرفتند.

بیمه کردن گام به گام سبد سهام

در این زمینه باید اعلام کرد که سهامدار در مرحله نخست وارد سامانه معاملات آنلاین کارگزاری می‌شود و نماد "سهام یار" را در قسمت مربوط به "جست و جو" وارد و سپس بر روی آن کلیک می‌کند.

در این بخش سهامدار باید در بخش تعداد و قیمت خرید عدد ۱ را ثبت کند و مثل دیگر سفارش خرید‌ها بر روی گزینه خرید کلیک کند.

پس از طی شدن این مراحل، سهامدار صاحب یک برگه اوراق تبعی است که کل پرتفوی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان سهامدار را برای یک سال آینده بیمه کرده است.

سهامدار باید این موضوع را مورد توجه قرار دهد که فرصتی محدود برای خرید این اوراق در نظر گرفته شده است و برای این استفاده از این طرح از امروز (شنبه) تا ۲۸ آبان ماه فرصت در نظر گرفته شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر