22 آبان 1401 - 16:15

بازگشت ژاپن به بازار لوازم خانگی ایران؟

در حالی واردات لوازم خانگی از سال97 ممنوع شده که اخیرا اخباری مبنی بر بازگشت برندهای ژاپنی به بازار به گوش‌ می‌رسد که صحت ندارد.
کد خبر : ۱۴۲۹۵۵

به گزارش ایبِنا، بازار لوازم خانگی این روزها پر و سر و صدا شده و خبر از بازگشت ژاپنی‌ها به این بازار را می‌دهد اما هم وزارت صمت و هم اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی این موضوع را رد کرده و می گویند لوازم خانگی با برند خارجی در بازار قاچاق یا تقبلی هستند.

 

برخی رسانه‌ها اعلام کرده اند که تلویزیون‌های برند سونی چند ماهی است که از طریق یک شرکت ایرانی در کشور عرضه می‌شود و برند شارپ نیز به زودی روانه بازار خواهد شد.

 

اما امید قالیباف؛ سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر هیچ گونه لوازم خانگی ژاپنی به کشور وارد نمی‌شود و آنچه در بازار هست یا قاچاق است یا تقلبی که یعنی برند بر روی کالا می‌چسبانند و می‌فروشند.

 

اکبر پازوکی؛ رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی نیز ضمن رد کردن این اخبار اظهار کرد: یک شرکت ایرانی از بیش از ۱۰ سال پیش بخشی از قطعات خود را از شرکت سونی وارد و در تولیدات خود استفاده می‌کند. بنابراین همچنان کالای تمام شده از هیچ برندی وارد نمی‌شود.


به گفته وی تمام تولیدکنندگان تلویزیون در ایران بخشی از قطعات خود را وارد می‌کنند. در بهترین حالت در برخی شرکت‌ها 30 تا 40 درصد قطعات تلویزیون در داخل تولید می‌شود و مابقی وارداتی است.

پازوکی در پاسخ به سوالی درباره گارانتی این محصولات گفت: این کالاها با برندهای داخلی و گارانتی اصلی فروخته می‌شود و فقط بخشی از قطعات آن خارجی است. بر این اساس همچنان همه کالاها با برند خارجی موجود در بازار قاچاق یا تقلبی هستند و گارانتی آن‌ها تقلبی است. 

ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
۰
واردات لوازم خانگی راازادکنیدلوازم خانگی ایران کیفیت ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد
جعفری
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
۰
همه لوازم خانگی موجود دربازار به جز چند برند معروف الجی اصل وسامسونگ اصل البته به شرط اورجینال بودن تقلبی وفیک وچینی الاصل هستند پول حروم کردن است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۷
۰
برن تابع ارباب باشند ایران کم کم مشکلس رو حل میکنه احتیاجی به دشمن ندارد که یروز عاشق ویک روز فارغ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۷
۰
مسخره است مردم دوست دارند جنس خوب استفاده کنند حسرت همه چیز به دلمون موند ما جنس عمری می خواهیم نه چینی وایرانی که زودی خراب می شود شما کی جنس خوب تحویل مردم دادین
علی سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
۰
ممنوعیت ورود لوازم خانگی و خودرو و....به کشور فقط به خاطر حمایت از کارخانه داران زیاده خواه میباشد تا بتوانند اجناس بنجلشان را در نبود اجناس خارجی به چند برابر قیمت به مردم مستضعف ایران بفروشند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
۰
والا این ملت ایران کردن داخل یه چهار گوشی نه میذارن ماسین وارد بشه نه میذارن لوازم خانگی وارد بشه نه مردم میتونند راحت سفر خارجی برن باید اشغالی که تولید میشه استفاده کنن اگر هم رفتن خارج بیان باز خواست پس بدن یعنی برای همه چیز مردم اینا باید تصمیم بگیرن چی بپوشید چی سوار بشن خارج از کشور چکار داشتی
اگر هم رفتی خارج از خدمات داخل کشور محرومیت می‌کنند خیلی قشنگ مملکت داری میکنند
فیلم و پخش زنده
بیشتر