رکورد تورم هند طی سه ماه اخیر

رکورد تورم هند طی سه ماه اخیر
با سیاست پولی بانک مرکزی هند، تورم هند به پایین‌ترین حد طی سه ماه اخیر رسید.
کد خبر : ۱۴۳۰۲۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، به نظر می‌رسد سیاست پولی سخت تری که توسط بانک مرکزی هند، دنبال می‌شود کارساز باشد. بر اساس داده‌های منتشر شده توسط وزارت آمار و برنامه، شاخص قیمت مصرف کننده هند در ماه اکتبر نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶.۷۷ درصد افزایش یافت، در حالی که در ماه سپتامبر ۷.۴ درصد بود.

نتایج مثبت کافی نیست تا بانک مرکزی هند (RBI) را مجبور کند تا افزایش نرخ بهره را متوقف کند، در حالی که این رقم برای دهمین ماه متوالی همچنان بالای محدوده تحمل ۲ تا ۶ درصدی این رگولاتور باقی مانده است.

تورم کل از ۰.۵۷ درصد در ماه قبل تا ۰.۸۰ درصد رشد کرد. تورم در سبد غذایی ۷.۰۱ درصد در مقایسه با ۸.۶ درصد در ماه قبل ثبت شد. تورم اصلی غیرخوراکی و غیرنفتی که به عنوان عامل کلیدی برای تعیین کنندگان نرخ در این کشور عمل می‌کند، به ۶.۲۳ درصد رسید. قیمت پوشاک و کفش ۱۰.۱۶ درصد افزایش یافت، در حالی که قیمت مسکن ۴.۵۸ درصد در طول ماه نسبت به سال قبل افزایش داشت.

راهول باجوریا، اقتصاددان هند در بانک بارکلیز به بلومبرگ گفت: با وجود تورم بالای ۶ درصد، در حال حاضر بانک مرکزی هند نمی‌تواند از افزایش نرخ‌ها جلوگیری کند. اما با توجه به چند شاخص قیمت که نشان دهنده اعتدال در حرکت است، میزان افزایش نرخ می‌تواند تعدیل شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر