25 آبان 1401 - 11:31
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران، در گفتگو با ایبِنا:

جزئیات پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری در بانک ملی

جزئیات پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری در بانک ملی
عزیزنژاد گفت: علی رغم تمام فشار‌های نقدینگی، وام‌های قرض الحسنه به هیچ وجه متوقف نشد و تمام این وام‌ها در اسرع وقت پرداخت شد.
کد خبر : ۱۴۳۰۴۴

دکتر صمد عزیزنژاد، عضو هیات مدیره بانک ملی ایران، در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: در سال ۱۴۰۱ یکی از سیاست‌های بانک ملی عمل به بند ۲ اصل ۴۴ قانون اساسی است، در این جهت علی رغم تمام فشار‌های نقدینگی، وام‌های قرض الحسنه به هیچ وجه متوقف نشد، بنابراین تمام شعب بانک ملی در سراسر کشور با دستور مدیرعامل بانک ملی مکلف هستند وام‌های قرض الحسنه را در اسرع وقت پرداخت کنند.


عزیزنژاد تصریح کرد: بانک ملی تا اواسط مهرماه ۱۴۰۱ حدود ۹۶ هزار وام ازدواج پرداخت کرده است، که رقمی بالاتر از ۱۳۳ هزار میلیارد ریال بوده است، بنابراین بانک ملی در شبکه بانکی رتبه اول را در پرداخت وام ازدواج دارد.


وی افزود: باید توزیع وام قرض الحسنه بین بانک ها، به خصوص بین بانک‌های مشمول قانون بودجه و تکالیف بودجه عادلانه صورت گیرد تا جوانان عزیزی که ازدواج می‌کنند، در صف طولانی وام، مخصوصا وام ازدواج قرار نگیرند.


عضو هیات مدیره بانک ملی ایران عنوان کرد: وام قرض الحسنه ازدواج نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است، بدین ترتیب هم سقف وام‌ها اضافه شده است و هم تعداد وام ازدواج افزایش یافته است و وظیفه بانک ملی این است که از جوانان حمایت کند.


عزیزنژاد تصریح کرد: هر ازدواج یک محصولی دارد به نام فرزند و در این رابطه بانک ملی ایران خود را موظف می‌داند ضمن این که از ازدواج حمایت کند، از فرزند آوری نیز حمایت کند. در این رابطه تا اواسط مهر ماه ۱۴۰۱ بیش از ۵۸ هزار و ۵۰۰ فقره وام فرزند آوری پرداخت شده است که رقمی بیش از دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است. وام فرزند آوری وام جدیدی است که بانک ملی رتبه اول را در پرداخت وام فرزند آوری در بین بانک‌ها دارد.


وی افزود: در کل شبکه بانکی، بانک ملی بیش از ۳۰ درصد تسهیلات ازدواج و فرزند آوری پرداخت کرده است و بانک ملی علاقه‌مند است تا تسهیلات بیشتری در این زمینه پرداخت کند، به شرطی که این بانک به ناترازی مواجه نشده و تنبیه نشود.


عزیزنژاد گفت: در این جا یک تناقض در شبکه بانکی داریم، از یک طرف تکالیفی که مجلس محترم بر دوش بانک‌ها می‌گزارد، تکالیف به حقی است و باید اعلام کنیم، از طرف دیگر چهارچوب‌های نظارتی به حقی داریم که بانک مرکزی کنترل می‌کند، زیرا مقادیر ترازنامه نباید بیش از دو درصد در طرف دارایی‌ها رشد کند.


عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی برای این که سطح عمومی قیمت‌ها را کنترل کند، سیاست‌های نظارتی دارد که بانک‌ها باید با آن همراهی کنند، اما علیرغم تنبیهاتی که شده‌ایم، بانک ملی به دستور مدیرعامل وام‌های ازدواج و فرزند آوری و اشتغال را پرداخت کرده است و توانستیم که جایگاه خوبی در شبکه بانکی همچنان حفظ کنیم.

برچسب ها: بانکداری تسهیلات
ارسال‌ نظر
اشنا
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۶
۰
ممکن است خودتان را معرفی و سابقه اقتصادی و بانکی خود را اعلام نمایید
جهان
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۶
۰
حدودا ۵ماه است که از زمان ثبت نام وام فرزند آوری در بانک ملی میگذرد و هنوز نوبتم نشده است علت این همه تاخیر چیست با تشکر
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
۰
من دوماه از بانک ملی وام فرزند آوری گرفتم سررسید قسط زده پس تنفس شش ماه نیست؟بعد۴۰میلیونباز پرداختش۴سالهست؟
یک ایرانی
Canada
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۵
۰
سلام.من بعد از چند ماه ثبت نام وام فرزند آوری در بانک ملی تازه دو هفته پیش پیامک واریز وام برام اومد حالا ک رفتم کارت رو چک کردم هیچی نبود بعد ب بانک گفتم اونام گفتن سایت رو بستن.آخه ینی چی
محبوبه
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳
۰
سلام من همسرم ازاتباع هستن برای فرزند سوم من تعلق میگیره البته به داشتن شناسنامه فرزند سومم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
۰
سلام من ۵ ماهه به بانک ملی مراجعه میکنم همه مدارک ظامن هم تکمیله بهم میگن اعتبار نداریم به هیچ نتیجه ای
نمیرسم سوال اینه ایا بانک ملی اعتبار فرزند اوری نداره یا به من نمیدن
سعید ویسی مهر
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
۰
با سلام سوال من این است آیا وام فرزندآوری کارمزد دارد که بانک ملی کرمانشاه شعبه گلایول از من یک میلیون و دویست هزار کارمزد کم کرده
و بعد تنفس این وام چند ماهه هست
فیلم و پخش زنده
بیشتر