رکود بیشتر در بازار املاک سوئد

رکود بیشتر در بازار املاک سوئد
افزایش هزینه‌های برق باعث کاهش قیمت مسکن در سوئد شده است.
کد خبر : ۱۴۳۲۸۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، داده‌های صنعت گزارش داد که کاهش قیمت مسکن در سوئد در ماه اکتبر شتاب گرفت و این کشور شمال اروپا گرفتار شدیدترین رکود مسکن طی سه دهه اخیر شد.  قیمت مسکن در این کشور نسبت به اوج خود در اوایل سال جاری حدود ۱۴ درصد کاهش یافت. طبق گزارش ها، قیمت‌ها برای هفت ماه متوالی کاهش یافته، در حالی که خانوار‌ها به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی تحت فشار هستند.

بلومبرگ نوشت: ممکن است چه چیز‌هایی برای بسیاری از اقتصاد‌های توسعه‌یافته دیگر در پیش باشد و خاطرنشان کرد که رکود در سوئد با افزایش تورم و اقدام‌های بانک مرکزی برای مهار افزایش قیمت‌ها تقویت شده است. این گزارش حاکی از آن است که روند نزولی در کشور غیرعادی است که اصلاحات قبلی کم عمق و کوتاه مدت بوده و بسیاری از خریداران جوان مسکن هرگز سقوط بازار مسکن را تجربه نکرده اند.

در این گزارش آمده است: در حالی که بازار‌های مسکن در سراسر جهان با معاملات کمتری در حال راکد شدن هستند، کاهش قیمت‌ها هنوز در تعدادی از کشور‌ها آغاز نشده و برای کشور‌هایی از جمله آمریکا، انگلیس و نیوزلند ۲۰ درصد پیش بینی می‌شود.

گفته می‌شود: بسیاری از خانه‌ها نزدیک به قیمت پیشنهادی فروخته می‌شوند و جنگ‌های پیشنهادی نادر است. ما انتظار نداریم که تا بهار سال آینده شاهد بهبودی واقعی باشیم. داده‌ها نشان داد که شاخص قیمت مسکن HOX سوئد در ماه اکتبر نسبت به ماه قبل ۳ درصد کاهش یافته که شدیدترین کاهش از ماه ژوئن بوده است. بنا بر گزارش ها، این کاهش توسط خانه‌های مستقل انجام شده که به ویژه با افزایش قیمت برق آسیب پذیر هستند.

بیشتر پیش‌بینی‌کنندگان انتظار دارند که این کاهش ادامه داشته باشد و مسیر فعلی نشان می‌دهد که افزایش بیش از حد قیمت مسکن در طول همه‌گیری جهانی می‌تواند تا اوایل سال آینده از بین برود.

 

برچسب ها: سوئد املاک رکود
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها