تکذیب مذاکرات اوپک پلاس برای کاهش قیمت نفت

پس از عربستان سعودی، امارات و کویت هم هرگونه مذاکره با اعضای اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت را تکذیب کردند.
کد خبر : ۱۴۳۳۱۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از (سی ان ان) - پس از آن که عربستان سعودی نیز این گزارش‌ها را تکذیب کرد، امارات و کویت گزارش‌ها مبنی بر گفتگو میان اعضای ائتلاف "اوپک پلاس" برای افزایش تولید نفت را تکذیب کردند.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی در حساب کاربری خود در توییتر گفت: امارات مشارکت خود را در هر گونه گفتگو با سایر اعضای اوپک پلاس برای تغییر توافقنامه اخیر که تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید می‌شود را تکذیب می‌کند و افزود: ما همچنان به این توافق متعهد هستیم. هدف اوپک پلاس برای دستیابی به تعادل در بازار نفت است. "


بدر الملا، وزیر نفت کویت، در بیانیه‌ای به خبرگزاری کویت اخبار منتشر شده درباره وجود بحث‌های مرتبط با قصد ائتلاف «اوپک پلاس» برای افزایش تولید نفت در نشست بعدی خود را تکذیب کرده و بر تمایل کویت برای حفظ ثبات تعادل در بازار‌های نفت تاکید کرد.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان، گزارش‌های اخیر مبنی بر افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید اوپک پلاس در روز را قاطعانه تکذیب کرده بود.

عبدالعزیز گفت: «معلوم است و بر کسی پوشیده نیست که با در نظر گرفتن اینکه کاهش کنونی دو میلیون بشکه در روز توسط اوپک پلاس تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت، اوپک پلاس هیچ تصمیمی را قبل از نشست‌های خود مطرح نمی‌کند.»

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر