عراق ۱۲۸ میلیون دلار از ۲.۵ میلیارد اختلاس شده از سازمان مالیات را بازپس گرفت

نخست وزیر عراق، از بازیابی بخشی از حدود ۲.۵ میلیارد دلار اختلاس شده از حساب بانکی سازمان مالیات خبر داد.
کد خبر : ۱۴۳۵۰۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از شبکه المیادین، محمد شیعه السودانی، نخست وزیر عراق، از بازیابی بخشی از حدود ۲.۵ میلیارد دلار اختلاس شده از حساب بانکی سازمان مالیات خبر داد.

محمد شیعه السودانی، نخست وزیر عراق، از بازیابی "بخشی" از حدود ۲.۵ میلیارد دلار اختلاس شده از حساب بانکی اداره مالیات خبر داد و از هر کسی که در این پرونده دخیل بود خواست خود را تسلیم کند و وجوه عمومی سرقت شده را بازگرداند.

السودانی فاش کرد که نور زهیر جاسم، یکی از تاجران درگیر در این پرونده، کمی بیش از ۱۲۵ میلیون دلار از بیش از یک میلیارد دلاری را که "اعتراف" کرده بود، بازگرداند.

نخست وزیر عراق تصریح کرد که این تاجر در ازای بازگرداندن بقیه پول‌های سرقتی ظرف دو هفته به قید وثیقه آزاد می‌شود.


در سندی از اداره مالیات عمومی آمده است که ۲.۵ میلیارد دلار بین سپتامبر ۲۰۲۱ تا اوت ۲۰۲۲ از طریق ۲۴۷ چک صادر شده توسط پنج شرکت پرداخت شده است. سپس پول نقد از حساب این شرکت‌ها برداشت شد که صاحبان آن‌ها که اکثرا متواری و مشمول حکم بازداشت هستند.

السودانی افزود که مقامات ذیصلاح "توانستند اولین دسته را به مبلغ ۱۸۲,۶۷۸,۳۴۴,۰۰۰" دینار عراق یا بیش از ۱۲۸ میلیون دلار بازیابی کنند.

نخست وزیر عراق در یک سخنرانی تلویزیونی در حالی که در میان انبوهی از اسکناس‌های چیده شده ایستاده بود، صحبت کرد. این پول توسط نور زهیر جاسم بازگردانده شد که در اواخر اکتبر در فرودگاه بغداد هنگام تلاش برای خروج از کشور با یک هواپیمای شخصی دستگیر شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر