تاثیر تحریم نفتی اروپا بر اقتصاد روسیه

تحریم خرید نفت خامِ روسیه از سمت اتحادیه اروپا تاثیر زیادی بر اقتصاد مسکو ندارد.
کد خبر : ۱۴۳۸۰۳

به گزارش ایبِنا، یک رسانه آلمانی گفت: در روز دوشنبه، ۵ دسامبر، کشور‌های اروپایی خرید نفت خام دریایی از روسیه را با برخی استثنا‌های محدود، متوقف میکنند، این اقدام هم زمان با تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه انجام شده، که امکان آسیب رسیدن به درآمد‌های نفتی روسیه و افزایش قیمت‌های نفت را به همراه دارد. اتحادیه اروپا از ۶ ماه گذشته از خرید نفت روسیه خودداری کرده است و تحریم واردات نفت خام روسیه از طریق دریا و ممنوعیت خدمات دریایی، باعث شده تا کشور‌ها نگران افزایش شدید قیمت نفت باشند.

 

طبق گفته رسانه آلمانی، دویچه وله، بعید به نظر می‌رسد که با تعیین سقف قیمت، در وضعیت مالی روسیه مشکلی ایجاد شود، زیرا مسکو در حال حاضر بیشتر نفت خود را به قیمت حدود ۶۰ دلار در هر بشکه می‌فروشد. با این حال، در صورتی که قیمت جهانی نفت به طور ناگهانی شروع به افزایش کند، سود نفتی این کشور را محدود می‌کند.

 

سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه همچنان انگیزه‌های روسیه را برای فروش نفت حفظ می‌کند، زیرا این قیمت همچنان بالاتر از هزینه تولید بین ۳۰ تا ۴۰ دلار در هر بشکه است، بنابراین اگر روسیه نتواند مسیری برای فروش نفت خود که اتحادیه اروپا از آن سرباز زده پیدا کند این امر می‌تواند بازار‌های جهانی نفت را در تنگنا قرار دهد و به افزایش قیمت نفت منجر شود که این امر درآمد نفتی روسیه را افزایش می‌دهد و این خطری است که نباید آن را نایدیده گرفت.

 

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر