25 آذر 1401 - 12:33
عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با ایبِنا؛

برنامه‌های اقتصادی دولت حداقل برای یک سال بدون تغییر باشد

نماینده مردم بناب گفت: آینده اقتصادی حداقل برای یک سال مورد پیش بینی قرار گیرد و برنامه‌های مربوط به آن بدون تغییر باقی بماند.
کد خبر : ۱۴۳۸۵۰

محمد باقری بنابی، عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم بناب در آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره تاثیر تصمیمات جدید بانک مرکزی بر بازار و کالای اساسی با توجه به افزایش سقف تسهیلات، سقف حوالجات و کاهش کارمزد انتقال ارز در تامین و ترخیص منابع ارزی برای کالا‌های اساسی گفت: سیاست‌های جدید بانک مرکزی بدون شک با تاثیراتی همراه خواهد بود و به خودی خود بد نیست، زیرا می‌تواند بر بازار کالا و ارز همچنین کاهش قیمت تمام شده موثر واقع شود، اما خیلی روشن است که سیاستگذاران اقتصادی باید به شکلی پیش روند تا مردم را در نتیجه تصمیمات مختلف، گیج نکنند.


وی در ادامه ابراز کرد: برای جلوگیری از نکته‌ای که به آن اشاره شد باید سیاست‌های مشخصی در نهاد‌های اقتصادی مورد توجه قرار گیرد. به این معنا که بهتر آن است تا آینده اقتصادی حداقل برای یک سال مورد پیش بینی قرار گیرد و برنامه‌های مربوط به آن در این مدت بدون تغییر باقی بماند. روبرو شدن هر روزه مردم با یک تصمیم جدید، ترسیم یک آینده اقتصادی را به خصوص برای فعالان تجاری بسیار سخت می‌کند.


این عضو کمیسیون اقتصادی در این خصوص اظهار داشت: متاسفانه در کشور صادرکننده و وارد کننده هر روز با یک داستان مواجه می‌شوند و این برای تولید، سم مهلک است. مسئله اشاره شده تاثیر خود را به خصوص در بخش کشاورزی به دلیل آنکه افت تولید را دربخش‌های به وجود می‌آورد، بسیار واضح نشان داده است. البته به این معنا نیست که مشکل در کشاورزی تنها به سیاست‌های اقتصادی مربوط می‌شود، اما به وضوح نشان می‌دهد که سیاست‌های سالیان گذشته در این زمینه راه اشتباهی را در پیش گرفته و هر زمان هم درصدد تغییر آن برآمده اند، شرایط را به بدتر از قبل تبدیل کرده اند.


نماینده مردم بناب در ادامه تصریح کرد: جلساتی با آقای صالح آبادی در کمیسیون برگزار شد که در آن به نتایج خوبی دست پیدا کردیم، اما مسئله این است چنانچه حتی برای یک سال هم بتوانیم از تثبیت قیمت ارز برخوردار باشیم بسیاری از مشکلات صادرکننده و وارد کننده برطرف خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر