گام به گامِ خرید خودرو در بورس کالا

در این گزارش به بررسی اقدامات لازم برای خرید خودرو از بورس کالا خواهیم پرداخت.
کد خبر : ۱۴۳۹۷۹

به گزارش خبرنگار ایبِنا، خریدارانی که قصد خرید خودرو از بورس کالا دارند باید ابتدا نسبت به گرفتن کدِ بورسِ کالا اقدام کنند، افراد برای اخذ این کد، باید به سایت www.ebgo.ir مراجعه کنند. اکثر کارگزاری‌ها در این سامانه بستر الکترونیک دارند تا خریدار بتواند اطلاعات خود را وارد و نسبت به ثبت نام برای دریافت کد بورسی اقدام کنند.

 

متقاضایان خرید خودرو در بورس کالا قبل از مراجعه به سایت www.ebgo.ir باید در سامانه سجام ثبت نام کرده باشند. اکثر افرادی که دارای سهام عدالت هستند در سامانه سجام احراز هویت شدند. افرادی که تاکنون در سجام ثبت نام نکردند باید برای خرید خودرو این اقدام را انجام دهند.

 

متقاضیان بعد از ورود به سایت گفته شده باید کد ملی و شماره موبایل خود را وارد کنند، تا کد تاییدی را از سامانه سجام دریافت کنند و با وارد کردن آن کد، وارد پنل کاربری خود شوند در آنجا باید اطلاعات هویتی خود را وارد کنند، همچنین باید مدارک هویتی خود را نیز در این سامانه بارگزاری کنند. در انتها از سمت کارگزاری برای فرد پیامکی ارسال خواهد شد که در آن نام کاربری و رمز برای ورود به پنل کاربری ارسال خواهد شد.

 

در نهایت مشتریان می‌توانند فرم گشایش حساب وکالتی را مشاهده کنند، حال خریداران با در دست داشتن فرم حساب وکالتی به بانک مورد نظر مراجعه می‌کنند و در آن بانک اقدام به ایجاد حساب وکالتی می‌کنند. کار خریدار در اینجا به پایان می‌رسد و باید منتظر عرضه خودرو مورد نظرش در بورس کالا باشد.

 

پس از منتشر شدن اطلاعیه عرضه خودرو در بورس کالا، خریدار اقدام به واریز وجه در حساب وکالتی می‌کند. افراد مبلغ پیشنهادی برای رقابت را از طریق سامانه در پنل کاربری خود ثبت می‌کنند که این اطلاعات برای کارگزار ارسال می‌شود و تا سقف آن مبلغ به کارگزار امکان رقابت داده می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر