23 آذر 1401 - 19:48
دبیر سابق کانون صرافان:

کاهش نرخ ارز در روز‌های آینده با کاهش هیجانات/ نوسانات ارزی کاذب است

لواسانی: پیش‌بینی می‌کنیم که طی روزهای آینده روند بازار ارز مثبت باشد و نرخ ارز کاهشی شود.
کد خبر : ۱۴۴۱۹۹

به گزارش ایبِنا، احمد لواسانی درباره وضعیت بازار ارز اظهار داشت: تمهیداتی که بانک مرکزی برای بازار ارز اندیشیده است نشان می‌دهد که برنامه‌ای برای کنترل بازار ارز در شرایط موجود وجود دارد، البته باید توجه داشت که عوامل داخلی و خارجی موجب التهاب بازار شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم در روز‌های آینده روند بازار مثبت باشد، افزود: معاملات ارز در شبکه‌های مجاز روان است و اختلالی وجود ندارد. فعالان اقتصادی می‌توانند برای واردات کالا ارز مورد نیاز خود را تهیه کنند، البته نرخ‌ها اندکی افزایش داشت.

دبیر سابق کانون صرافان اظهار داشت: در شبکه خرده‌فروشی و اسکناس نیز متقاضیان می‌توانند نیاز خود را برطرف کنند. نوسانات اخیر بازار ارز کاذب و هیجانی است.

لواسانی تاکید کرد: مشکل در بازار غیررسمی است که افراد به دلیل جو روانی و حفظ ارزش دارایی خود وارد می‌شوند که در نتیجه با افزایش تقاضا مواجه هستیم و امیدواریم عرضه در این بازار افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه همواره بحث روانی بر بازار ارز تاثیر داشته است، گفت: بحث دیگر مسکوکات است که متقاضیان در این زمینه مشکل دارند و با توجه به امکانات بانک ارزی این موضوع طی روز‌های آینده حل خواهد شد و مشکلات مرتفع می‌شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
علی پاکی
United States of America
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
۰
زمانیکه مسکن دو برابر شد وزیر مسکن گفت حبابه حالا ۱۰ برابر شده ما کشور را روزانه اداره میکنیم هیچ مسعولی نم داند ۳ روزه دیگر مثلا دلار چنده
داود
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
۰
دولت محترم باید یکبار برای همیشه چنان ارز را زمین بزند که دیگر سوداگری ارز از ذهن هاخارج شود
اگر ارزهای خانگی وارد بازار شود و با افت شدید قیمت روبرو شود دیگر خانه ها بانک دلار نخواهند بود
خارج کردن دلار از مناسبات تجاری ایران که رهبری سالها تکرار کرده اند و دولتها انجام نداده اند تنها راه گریز از تورم ارزی میباشد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۳
۰
اصلا دلار بشه هزار تومن که چی بشه پراید شده 250 ملیون آیا دیگه ارزون میشه؟؟ اجاره یک خونه شده ماهی 5 ملیون آیا باز پایین میاد؟؟ حقوق کارگران مظلوم خرج 10 روز هم جواب نمیده... حالا شما بگید دلار میاد پایین که چی بشه
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها