23 آذر 1401 - 19:31

کاهش نرخ ارز آغاز شد/ افت ۷۰۰ تومانی قیمت دلار در بازار غیررسمی

کاهش نرخ ارز آغاز شد  افت ۷۰۰ تومانی قیمت دلار در بازار غیررسمی
امروز در بازار پایتخت قیمت انواع ارز و سکه طلا کاهش یافت و پیش‌بینی‌ها حکایت از ادامه این روند کاهشی در روزهای آینده دارد.
کد خبر : ۱۴۴۲۰۳

به گزارش ایبِنا، امروز در بازار تهران قیمت انواع ارز نسبت به روز گذشته کاهش یافت.

در لحظه تنظیم این گزارش در معاملات غیررسمی فردایی هم قیمت دلار بیش از ۷۰۰ تومان افت داشت.

در همین راستا امروز بهای دلار نقدی در بازار غیررسمی نسبت به روز گذشته از با ۳۵۰ تومان و یورو با ۴۶۰ تومان افت قیمت مواجه شد.

امروز درهم امارت ۱۰۰ تومان، پوند انگلیس ۶۰۰ تومان، لیر ترکیه ۳۰ تومان، فرانک سوئیس ۶۳۰ تومان، یوان چین ۷۰ تومان و ین ژاپن ۱۸۵ تومان نسبت به روز گذشته، افت قیمت داشته است.

نرخ دلار توافقی در معاملات امروز بازار تهران ۳۶ هزار و ۲۰۰ تومان بود که نسبت به روز گذشته ۵۰ تومان کاهش قیمت داشت.

التهابات ۳ ماه اخیر یکی از عوامل رشد قیمت ارز بود

رشد بهای ارز در هفته‌های اخیر ارتباطی به شاخص‌های اقتصادی ندارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد بخش عمده رشد بهای ارز در این دوره ناشی از شکل‌گیری فضای هیجانی، بروز اغتشاشات و التهابات سه ماه اخیر بوده است.

با فروکش کردن التهابات، روند نزولی قیمت ارز آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود در روز‌های آینده هم این روند ادامه داشته باشد؛ بنابراین گزارش، رئیس‌کل بانک مرکزی، امروز «محمد آرام» را به سمت معاون ارزی جدید بانک مرکزی منصوب کرد.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
۰
وقتی کشورها در مراودات بین‌المللی خود از دلار استفاده میکنند و عملا پول رایج خود را قبول ندارند ، نتیجه می‌شود بالا رفتن ارزش دلار و کاهش پایه پول ملی آن کشورها ، اگر ایران عوض صادرات کالا و دریافت دلار درخواست ریال کند ، تقاضا برای ریال افزایش پیدا خ کرد ، که روسیه اخیرا از این روش استفاده کرده ، و در تحریمها دچار ریزش ارزش پول ملی خود نشده ، این نظریه جمعی اقتصاد دان ایرانی است ،
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها