پس از افت شدید هفته اخیر

ارزش روبل روسیه افزایش یافت

نوسان روبل روسیه پس از بزرگ‌ترین افت هفتگی از ماه جولای بهبود یافت.
کد خبر : ۱۴۴۶۹۴

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از رویترز، روبل روسیه در وضعیت پرنوسان روز دوشنبه به شدت تقویت شد و پس از بزرگ‌ترین افت هفتگی خود از اوایل ماه جولای به دلیل نگرانی از تاثیر تحریم‌های نفت و گاز بر درآمد صادرات روسیه، جایگاه خود را بهبود بخشید. روبل روسیه هفته گذشته حدود ۸ درصد کاهش یافت و در این ماه پس از اعمال تحریم نفتی و سقف قیمتی بیش از ۱۰ درصد کاهش یافت. وزارت دارایی گفته که کاهش اخیر به بهبود واردات مربوط می‌شود. در ساعت ۱۱:۱۸ صبح به وقت تهران، روبل در برابر دلار ۲.۸ درصد قوی‌تر شد و به ۶۸.۳۱ رسید. روبل در برابر یورو با ۴.۴ درصد افزایش به ۷۲.۴ رسید و در برابر یوان با ۲.۱ درصد به ۹.۷۱ رسید.

اعلام شد که در روز دوشنبه فعالیت تجاری احتمالاً ضعیف خواهد بود و ارزش روبل می‌تواند در ادامه دوره مالیاتی پایان ماه تقویت شود، که معمولاً صادرکنندگان روسی درآمد ارز خارجی را به پرداخت بدهی‌های محلی تبدیل می‌کنند. روبل همچنان یکی از بهترین ارز‌های اصلی جهان در برابر دلار در سال جاری است که با کنترل سرمایه و کاهش واردات حمایت می‌شود، اما در هفته گذشته جایگاه اول را نسبت به رئال برزیل از دست داده است.

قیمت نفت خام برنت، به عنوان معیار جهانی صادرات اصلی روسیه، در آخرین جلسه معاملاتی خود قبل از تعطیلات کریسمس به بالاترین حد خود در سه هفته اخیر رسید و با ۳.۷ درصد افزایش به ۸۴.۰ دلار در هر بشکه رسید. ارزش سهام‌های روسیه بالاتر رفت. بانک سرمایه گذاری سینارا گفت: احتمالاً سرمایه گذاران در هفته پایانی سال پرتفوی خود را مجدداً متعادل می‌کنند که می‌تواند این بازار را در هر دو جهت حرکت دهد.

 

ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
۰
اقتصاددانهای مشرق زمین باید هماهنگ شوند.بادرنظرگرفتن منافع جمعی.
فیلم و پخش زنده
بیشتر