نحوه ثبت نام در سامانه سجام چگونه است؟

در این گزارش به بررسی نحوه ثبت نام در سامانه سجام خواهیم پرداخت.
کد خبر : ۱۴۴۷۱۳

به گزارش خبرنگار ایبِنا، افراد برای دریافت کد بورسی باید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان که به اختصارسامانه سجام نامیده می‌شود ثبت نام کنند، به همین علت باید به نشانی اینترنتی www.sejam.ir مراجعه کرده و گزینه ثبت نام را انتخاب کنند، سپس شماره همراه خود را ثبت و کد تایید را وارد و نوع مشتری را تعیین کنند.

 

در گام بعد فرد باید به پرداخت هزینه ثبت نام که حدود۱۱ هزار تومان است، اقدام کند، در مرحله بعد متقاضی اطلاعات هویتی خود را وارد می‌کند.

 

مرحله آخر نیز ثبت اطلاعات نماینده، ثبت اطلاعات تماس، وارد کردن کد‌های سهامداری (که ضرورت ندارد)، وارد کردن اطلاعات شغلی و مالی و وارد کردن حساب بانکی و در نهایت چک کردن اطلاعات است.

 

افراد پس از انجام تمامی این مراحل و تکمیل فرآیند ثبت نام باید از سامانه خارج شوند تا پس از ۲۴ ساعت پیامکی حاوی کد پیگیری ثبت نام برای فرد ارسال شود، همچنین در صورت اشتباه وارد کردن اطلاعات در هنگام ثبت نام لازم است تا فرد متقاضی قبل از مراجعه حضوری به کارگزاری‌ برای احراز هویت وارد سایت سجام شده و از آنجا گزینه ویرایش اطلاعات سجام را انتخاب کند تا از این طریق به تکمیل ثبت نام بپردازد.

 

بعد از ارسال کد پیگیری ثبت نام به تلفن همراه، فرد باید برای احراز هویت سجام به یکی از دفاتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه کند، البته برای احراز هویت غیر حضوری نیز باید به یکی از راه‌هایی که در سایت سجام درج شده، اقدام کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر