سالی که زیان بزرگ لقب گرفت

سالی که زیان بزرگ لقب گرفت
بازار سهام جهانی سال ۲۰۲۲ را سال زیان بزرگ نامید.
کد خبر : ۱۴۴۸۵۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، بازار‌های سهام جهانی با توجه به نگرانی فزاینده سرمایه‌گذاران از رکود اقتصادی جهانی و تشدید سیاست‌های پولی برای مهار تورم که به سطوح بی‌سابقه‌ای در دهه‌های اخیر رسیده است، سال ۲۰۲۲ را با زیان‌های شدید، بزرگترین زیان از زمان بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ تجربه کردند.

پس از اینکه فدرال رزرو برای کنترل نرخ تورم بالا، نرخ بهره را پس از ۷ بار افزایش به محدوده بین ۴.۲۵ تا ۴.۵ درصد رساند، بازار‌های سهام ایالات متحده بزرگترین زیان سالانه از زمان بحران مالی جهانی ثبت کردند.


فدرال رزرو آمریکا در دسامبر گذشته نرخ بهره را ۵۰ واحد و در ماه‌های نوامبر، سپتامبر، ژوئیه و ژوئن ۷۵ واحد پایه افزایش داد که بیشترین افزایش از سال ۱۹۹۴ بوده است.


علاوه بر افزایش ۵۰ واحدی در ماه می‌ که بیشترین افزایش پس از ۲۲ سال گذشته و افزایش ۲۵ واحدی در مارس همان سال است.

سهام چین همچنین متحمل بدترین زیان سالانه از سال ۲۰۱۸ شده است که تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله سیاست "کووید صفر"، بحران املاک و مستغلات و تشدید سیاست‌های پولی فدرال رزرو قرار گرفته است. در حالی که سهام ژاپن اولین زیان سالانه خود را در ۴ سال گذشته ثبت کرد و سهام اروپایی امسال بدترین عملکرد را از سال ۲۰۱۸ به دست آورد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر