پوند مصر سال سختی را گذراند

با شروع جنگ روسیه علیه اوکراین، فشار بر پوند مصر دو برابر شد.
کد خبر : ۱۴۴۹۲۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از الجزیره - پوند مصر در سال ۲۰۲۲ روند نزولی چشمگیری را پشت سر گذاشت که در آن حدود ۶۰ درصد از ارزش خود را از دست داد و این روند با توجه به افزایش تقاضا برای دلار از یک سو و کمبود عرضه از سوی دیگر شدیدترین سرعت کاهش در سال‌های داشت.


در پی شناورسازی نوامبر ۲۰۱۶، دلار به حدود ۲۰ پوند رسید و پس از آن بانک مرکزی مصر دوباره کنترل خود را به دست آورد و از پوند حمایت کرد.


در ابتدای سال ۲۰۲۰ به مرز ۱۶ پوند برای هر دلار رسید، اما از آن زمان به دلیل شیوع همه‌گیری کرونا، فشار بر پول محلی افزایش یافته است.



آغاز سال ۲۰۲۲ پایان انسجام پوند در سطح ۱۵.۷۵ پوند در برابر دلار بود و موسسات مالی و بانک‌های داخلی و بین المللی صحبت از ارزش واقعی پوند و بیش از حد ارزش گذاری آن را افزایش دادند و از جمله این موسسات بانک سرمایه گذاری بین المللی "سرمایه رنسانس" است.


با شروع جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، فشار بر پوند مصر تشدید شد؛ و به دلیل فرار پول داغ از بازار‌های نوظهور، بانک سرمایه گذاری جی پی مورگان کاهش قابل توجهی از پوند مصر را پیش بینی کرد و از صندوق بین المللی پول درخواست کمک کرد که بعدا اتفاق افتاد.



تحلیلگران جی پی مورگان گفتند که احتمالاً به کاهش قابل توجه ارزش پوند مصر نیاز است و اگر فشار‌ها تشدید شود، ممکن است این کشور به کمک بیشتری از صندوق بین المللی پول نیاز داشته باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر