پیش بینی صندوق بین‌المللی پول از روند اقتصاد در ۲۰۲۳

رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت که رشد بخش اعظم اقتصاد‌های جهان در سال ۲۰۲۳ دشوار خواهد بود.
کد خبر : ۱۴۴۹۵۵

به گزارش ایبِنا، «کریستالینا جورجیوا» رئیس صندوق بین‌المللی پول، پیش‌بینی کرد که سال ۲۰۲۳ برای بیشتر اقتصاد جهانی سخت خواهد بود.

جورجیوا توضیح داد که بیشتر موتور محرکه‌های اصلی رشد اقتصاد جهانی یعنی ایالات متحده، اروپا و چین از فعالیت اقتصادی ضعیف رنج می‌برند.

وی در گفتگو با برنامه خبری «Face the Nation» در شبکه آمریکایی «سی‌بی‌اس» تأیید کرد که «سال جدید سخت‌تر از سالی خواهد بود که پشت سر گذاشتیم».

او افزود: چرا؟ زیرا رشد سه اقتصاد بزرگ، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و چین، همه به طور همزمان در حال کاهش هستند.

جورجیوا در عین حال مدعی شد: نکته دیگری که باید به آن توجه داشت، این است که جهان عملاً انعطاف‌پذیرتر از آن چیزی است که ما در آغاز سال نسبت به آن بیم داشتیم، ما واکنش اروپا به شوک انرژی را تماشا می‌کنیم و می‌بینیم که اروپا واقعاً به سمت استقلال از منابع روسیه پیش می‌رود.

جورجیوا با بیان اینکه زمستان سخت در راه است و زمستان آینده ممکن است شدیدتر باشد، مدعی شد با این حال استقلال از تامین انرژی از روسیه اتفاق خواهد افتاد.

صندوق بین المللی پول در اکتبر گذشته نیز پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۳ را ضعیف خوانده بود که نشان‌دهنده تداوم فشار‌های تورمی و نرخ‌های بهره بالا است که توسط بانک‌های مرکزی دنیا مانند فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) برای مهار فشار قیمت‌ها وضع شده و همچنین ادامه پیامد‌های بحران روسیه و اوکراین هم مزید بر علت بوده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر