بی‌اعتنایی سوئیس به تحریم طلای روسیه

آمارهای گمرک سوئیس نشان می‌دهد این کشور فقط در ماه نوامبر صدها میلیون دلار طلا وارد کرده که بخش اعظمی از آنها از روسیه بوده است.
کد خبر : ۱۴۵۰۱۳

به گزارش ایبِنا، آمارهای گمرک سوئیس حاکی از آن است که از زمان آغاز درگیری نظامی بین مسکو و کی‌یف، و اعمال تحریم‌ها علیه روسیه، نه تنها حجم تجارت سوئیس با این کشور کاهش نیافته، بلکه افزایش هم داشته است.

بر همین اساس صادرات سوئیس به روسیه ۱۹ درصد افزایش یافته که بخش قابل توجهی از آنها محصولات دارویی بوده و صادرات از روسیه به این کشور هم ۵۴ درصد از زمان آغاز درگیری نظامی با اوکراین افزایش یافته است.

بخش قابل توجهی از واردات سوئیس از روسیه را محموله‌‌‌‌‌های طلا تشکیل داده‌اند و این در حالی است که در ماه آگوست سوئیس به اتحادیه اروپا در تحریم طلای روسیه پیوست، اما به نظر می‌رسد این اقدام تأثیر کمی بر تعاملات سوئیس با روسیه داشته و این کشور به واردات طلا از مسکو ادامه داده است.

به گزارش گمرک سوئیس فقط در ماه نوامبر این کشور ۶.۴ تن طلا به ارزش ۳۷۰ میلیون دلار از روسیه خریداری کرده است. البته نام طرف واردکننده طلای روسیه به سوئیس ذکر نشده است.

نکته اصلی البته اینکه؛ بخش اعظمی از این طلاها به واسطه یک کشور یا طرف ثالث و احتمالا دبی از روسیه به سوئیس منتقل شده است.

برچسب ها: طلا سکه طلا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها