ترافیک هوایی در اروپا به ۸۳ درصد سطح قبل از کرونا بازگشت

ترافیک هوایی اروپا به ۸۳ درصد خود بازگشته است، که عمدتاً توسط خطوط هوایی ارزان قیمت و مقاصد تعطیلات در جنوب اروپا هستند.
کد خبر : ۱۴۵۰۲۷

به گزارش خبرنگار ایبنا و به نقل از الامارات الیوم، گروه کنترل ترافیک هوایی یوروکنترل مستقر در بروکسل اعلام کرد، ترافیک هوایی اروپا به ۸۳ درصد از سطح سال ۲۰۱۹ خود بازگشته است، که عمدتاً توسط خطوط هوایی ارزان قیمت و مقاصد تعطیلات در جنوب اروپا هدایت می‌شود.

علیرغم این عملکرد قوی، سازمان اروپایی همچنان تخمین‌های خود را برای بازگشت کامل به سطوح قبل از همه‌گیری تا سال ۲۰۲۵ به تعویق می‌اندازد و دلیل آن نیز بهبود ضعیف اقتصادی و تورم است.
در سال گذشته، خطوط هوایی و فرودگاه‌های اروپایی حدود دو میلیارد مسافر دریافت کردند که در مقایسه با ۲.۴۲ میلیارد مسافر در سال ۲۰۱۹، نشان می‌دهد که تفاوت‌های زیادی بین کشور‌ها و شرکت‌های حمل و نقل وجود دارد.

 

و آلمان تنها ۷۵ درصد از ترافیک را قبل از همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۲، فرانسه ۸۶ درصد، اسپانیا ۹۱ درصد، پرتغال ۹۶ درصد آن را پس گرفت و ترافیک یونان از رکورد ۱۰۱ درصدی سال ۲۰۱۹ فراتر رفت، ترافیک آلبانیایی نیز ۱۳۷ درصد افزایش یافت.

در مقایسه با ۷۵ درصد برای خطوط هوایی سنتی، خطوط هوایی کم‌هزینه بزرگ‌ترین برندگان بودند و ۸۵ درصد از ترافیک را از سال ۲۰۱۹ پس گرفتند.

علیرغم متغیر امیکرون، خطوط هوایی در ماه می ۲۰۲۲ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۹، تعداد ترافیک تا ۸۶ درصد را ثبت کردند.


یوروکنترل انتظار دارد تعداد پرواز‌ها در سال جاری به ۹۲ درصد از سطح سال ۲۰۱۹ برسد، اما پیش‌بینی می‌کند که سال سختی باشد، زیرا خطوط هوایی تلاش می‌کنند تا از تاخیر‌هایی که تابستان گذشته مسافران را آزار می‌داد، جلوگیری کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر