توسعه کشاورزی مکانیزه با تسهیلات ۵۰ هزار میلیاردی بانکی

معاون توسعه مدیریت جهاد کشاورزی از اختصاص ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای خرید ادوات و ماشین آلات کشاورزی خبر داد.
کد خبر : ۱۴۵۰۴۹

به گزارش ایبِنا، هوشنگ محمدی روز چهارشنبه در جریان بازدید از یازدهمین نمایشگاه ادوات، ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی در گفتگو با خبرنگاران در اهواز افزود:از این میزان تاکنون ۲۰هزار میلیارد ریال جذب شده و بقیه آن تا پایان امسال جذب خواهد شد.

وی گفت: مکانیزه کردن بخش کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان در گرو تامین ماشین آلات و ادوات پیشرفته و به روز دنیا است.

محمدی ادامه داد: کشوری در دنیا به اقتدار پایدار می‌رسد که به امنیت نظامی، غذایی و فناوری دست یابد و خوشبختانه ظرفیت‌های کشور برای تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ جهانی در حوزه کشاورزی وجود دارد.

وی برپایی نمایشگاه ادوات، ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی در اهواز را فرصتی برای آشنایی بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی و کارشناسان و متخصصان این بخش بیان کرد و افزود: خوزستان قطب نخست کشاورزی کشور است و ضرورت دارد کشاورزی این استان بیش از پیش مکانیزه شود.

کشت قراردادی در یک میلیون هکتار گندم

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیرجهاد کشاورزی گفت: در سال زراعی جاری یک میلیون هکتار از گندمزار‌های کشور به صورت قراردادی زیرکشت قرار گرفته است.

محمدی توسعه کشت قراردادی را راهبرد اصلی وزارت جهادکشاورزی در دولت سیزدهم بیان کرد و افزود: استقبال کشاورزان گندمکار از کشت قراردادی مطلوب بوده است.

وی با بیان اینکه برای امنیت غذایی، الگوی کشت که قانون و برنامه است باید اجرا شود گفت:اجرای طرح الگوی کشت مختص هر استان اقدامی جسورانه بوده که توسط محققان در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویح کشاورزی طراحی شده است.

محمدی با بیان اینکه این الگو نیازمند الزاماتی است که کشاورزان باید همراهی کنند، ادامه داد: ساختار جهاد کشاورزی نیز نیازمند تغییر است.

وی توسعه کشت گلخانه‌ای را با توجه کم آبی در کشور و بهره وری بیشتر را از دیگر اولویت‌های بخش کشاورزی در دولت سیزدهم بیان کرد و گفت:مساحت فعلی گلخانه‌های کشور ۲۵ هزار هکتار است و طبق برنامه تا پایان فعالیت دولت سیزدهم این رقم به بیش از ۱۵۰ هزار هکتار خواهد رسید.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی با ۶۴ هزار کارمند، محقق و مدیر و ۴.۵ میلیون تولیدکننده در بخش کشاورزی نقش ممتازی در امنیت پایدار کشور ایفا می‌کند.

یازدهمین نمایشگاه ادوات، ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی سه‌شنبه شب در محل نمایشگاه بین‌المللی اهواز گشایش یافت.

در این نمایشگاه ۷۴ شرکت سازنده تجهیزات و ادوات کشاورزی از ۱۵ استان آذربایجان شرقی و غربی، گلستان، اصفهان، فارس، خوزستان، همدان، مرکزی، تهران، کردستان، قزوین، لرستان، کرمان، مازندران و البرز آخرین فناوری‌های تولید تجهیزات کشاورزی روز دنیا را عرضه کرده‌اند.

نمایشگاه تخصصی ادوات، تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی از ۱۳ تا ۱۶ دی به مدت چهار روز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برای بازدید عموم مردم، صاحبان صنایع و متخصصان و کشاورزان خوزستان دایر است.

استان خوزستان با وجود آنکه سالانه حدود ۱۷.۵ میلیون تُن محصولات کشاورزی و باغی معادل ۱۴ درصد کل تولیدات کشاورزی کشور را تولید می‌کند از کمبود و ناکافی بودن تجهیزات و ادوات کشاورزی از جمله تراکتور رنج می‌برد.

خوزستان یک میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و در صورت تامین آب، زهکشی و تسطیح اراضی امکان توسعه اراضی تا ۲.۲ میلیون هکتار را دارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر