قیمت گاز خانگی در ایتالیا ۶۵ درصد افزایش یافت

قیمت گازی که مشترکان خانگی در ایتالیا پرداخت می‌کنند، سال میلادی گذشته ۶۴.۸ درصد افزایش یافت.
کد خبر : ۱۴۵۰۶۲

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، سازمان ملی انرژی ایتالیا (ARERA) که تنظیم کننده قیمت گاز برای مصرف کنندگان خانگی است، اعلام کرد قیمت گاز مصرف کنندگان خانگی در دسامبر، ۲۳.۳ درصد نسبت به نوامبر افزایش داشت که منعکس کننده قیمت بالاتر گاز در اوایل دسامبر پیش از کاهش قیمت در اواخر همان ماه بود.

 

طبق اعلام این نهاد، یک خانواده معمولی ایتالیایی طی سال میلادی گذشته، حدود ۱۸۶۶ یورو (۱۹۶۸ دلار) برای گاز هزینه کرده است.

 

مارکو ویگنولا که درباره مسائل انرژی برای اتحادیه مصرف کنندگان معمولی صحبت می‌کند، با بیان این که قیمت ها، برای بسیاری از شهروندان ایتالیایی غیرقابل تحمل است، از دولت خواست اقدام بیشتری برای کمک انجام دهد.

 

در بودجه ایتالیا برای سال آینده، بیش از ۲۱ میلیارد یورو برای کمک به شرکت‌ها و مصرف کنندگان خانگی برای پرداخت پول برق و گاز در قالب پرداخت یارانه به شرکت‌های انرژی بر و خانواده‌های کم درآمد، اختصاص پیدا کرده است.

 

سازمان ملی انرژی ایتالیا اواخر سال گذشته، به دلیل ابهامات که تحت تاثیر جنگ در اوکراین در روند تامین گاز به وجود آمد، تنظیم قیمت گاز را به جای سه ماه یک بار، به صورت ماهانه آغاز کرد.

 

کشور‌های اتحادیه اروپا در دسامبر موافقت کردند برای قیمت گاز، سقف تعیین کنند تا از افزایش بیشتر قیمت‌ها در بازار جلوگیری شود. قیمت گاز پس از آغاز جنگ روسیه در اوکراین که به اختلال در روند عرضه گاز به اروپا منجر شد، به رکورد بالایی صعود کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر